کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تا پایان دی ماه سال جاری صورت گرفت:

ارائه 300 هزار خدمت ثبتی به صورت الکترونیکی در چهارمحال و بختیاری

21 بهمن 1393 ساعت 11:27

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: تا پایان دی ماه سال جاری با 20 سامانه الکترونیکی حدود 300 هزار خدمت ثبتی در فضای مجازی انجام گرفت.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان محمدحسن بهادر با اشاره به گذر ثبت اسناد و املاک از حالت سنتی و به وجود آمدن تحول عظیم در فرآیند خدمات ثبتی گفت: بیش از 85 درصد خدمات ثبتی ارائه شده در ادارات ثبت اسناد و املاک استان به صورت الکترونیکی انجام گرفته است.

بهادر بیان کرد: در 10 ماهه اول امسال تعداد 23 هزار و 796 برگ سند مالکیت کاداستری در واحدهای ثبتی استان صادر گردیده که نسبت به مشابه سال گذشته 39 درصد رشد داشته است.

وی اسناد مالکیت کاداستری را تابع دو بانک جامع اطلاعات املاک و کاداستر دانست و تصریح کرد: با توجه به موارد امنیتی پیش بینی شده در بانک جامع املاک و کاداستر عمده ترین شاخصه این دو بانک پدافند غیرعامل می باشد که در صورت بروز حوادث غیر مترقبه هیچ گونه آسیبی به اطلاعات مالکیتی افراد نخواهد رسید.

بهادر در خصوص سامانه الکترونیکی قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی گفت: از 27767 پرونده تشکیل شده در استان تعداد 10753 پرونده منجر به صدور رای و تصمیم هیات شده است و سایر پرونده ها در دست رسیدگی و مرحله کارشناسی می باشد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان وصول مستقیم معوقات بانکی در ده ماهه امسال را بالغ بر 146 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این معوقات به طور مستقیم توسط واحدهای اجرای اسناد رسمی و جلوگیری از بروز اشتباهات در روند کار را از اهم نتایج اجرای کلیه فرآیندهای اجرای اسناد رسمی به صورت مکانیزه دانست.

بهادر اجرای طرح ثبت الکترونیکی صورتجلسات تاسيس و تغييرات شرکت ها و موسسات غير تجاري و تکميل پايگاه شناسه ملي اشخاص حقوقي را که از سال گذشته در مرکز استان و از تاريخ ششم دي ماه سال جاري در سراسر استان آغاز گرديده است را از مهم ترين اقدامات در راستاي ارائه خدمات الکترونيکي سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر شمرد.

وی افزود: از مزاياي اجراي اين طرح مي توان به يکسان سازي رويه ها با استفاده از رويه هاي ايجاد شده توسط سامانه ، تسهيل و تسريع در ارايه خدمات ثبت شرکت ها به ذينفعات و کاهش مراجعات حضوري و پيشگيري از جعل و تخلفات در ارتباط با ثبت شرکت و امکان نظارت و بازرسي بر خط از ثبت و تغييرات شرکت ها اشاره نمود.

بهادر ارتقاء سلامت اداري ، پيش گيري از جعل و تخلفات ، حذف ميليون ها کاغذ و کاهش مراجعات حضوري و هزينه هاي ناشي از آن را از اهم دستاورد ها و نتايج کاربردي سامانه هاي الکترونيکي ثبت اسناد و املاک بر شمرد.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 20814

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/20814/ارائه-300-هزار-خدمت-ثبتی-صورت-الکترونیکی-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir