کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بروجردي مطرح کرد:

تاييد دريافت پيام رژيم صهيونيستي از يک کانال رسمي

14 بهمن 1393 ساعت 8:30

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تأکيد کرد که رژيم صهيونيستي پس از تجاوز به قنيطره، از کانالي رسمي اعلام کرد که تصميم ندارد اين ماجرا را ادامه دار کند و يا تب آن را بالا ببرد.


به گزارش جهانبین نیوز، به نقل از باشگاه خبرنگاران، "علاء الدين بروجردي" در برنامه "من طهران" شبکه خبري العالم، در پاسخ به اين سؤال که آيا ايران از برخي کشورهاي دوست مانند روسيه پيامي از جانب رژيم صهيونيستي براي خودداري از تشديد اوضاع پس از عمليات قنيطره دريافت کرده است، خاطرنشان کرد: ما از يک کانال رسمي اين (پيام) را دريافت کرديم، که آنان اظهار علاقه کردند، تصميم ندارند اين ماجرا را ادامه دار کنند و يا تب آن را بالا ببرند، بنا بر اين انتظار دارند که طرف مقابل به همين صورت عمل کند.

بروجردي خاطرنشان کرد: اين واقعيت را از يک کانال رسمي به يک مقام مسؤول در وزارت خارجه ما منعکس شده است؛ البته منظور من روسيه نيست، اما يک کانال رسمي است که اين امر را از طريق وزارت امور خارجه به ما منتقل کردند.

* تلاش صهيونيستها براي آرام سازي اوضاع
بروجردي درباره تلاش رژيم صهيونيستي براي آرام سازي اوضاع پس از عمليات مزارع شبعا، گفت: تجربه ۵ جنگ براي عدم پاسخگويي کافي است؛ سال هاي ۲۰۰۰ ، ۲۰۰۶ ، ۲۰۰۸ ، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ در اين پنج جنگ بايد گفت منصفانه ترين قضاوت آن است که رژيم صهيونيستي نمي خواهند اين شکست براي ششمين بار در منطقه تکرار شود.

بروجردي تأکيد کرد: قطعا هرگونه عکس العمل آنها موجب عکس العمل شديدتر مقاومت خواهد شد، و اين مي تواند بشکه باروت را منفجر کند و تبديل به جنگ گسترده اي شود.

وي افزود: فکر نمي‌کنم که رژيم صهيونيستي چنين تصميمي اتخاذ کرده باشد، زيرا نتايج آن مشخص است، يعني تکرار شکستهاي گذشته خواهد بود.

* مذاکرات ۱+۵، مانع پاسخ مقاومت نخواهد بود
بروجردي در خصوص ادعا و پيش بيني برخي طرفها مبني بر اقدام ايران در آرام سازي اوضاع پس از عمليات قنيطره، به خاطر مذاکرات هسته‌اي، گفت: مذاکرات هسته‌اي ما با گروه ۱+۵ که آمريکا يکي از آن ها است، قطعا منهاي هر مساله ديگري است؛ اين اصل است، و عليرغم آنکه طرف مقابل بارها اظهار علاقه کرده است نسبت به مسائل منطقه صحبت کند، ما هيچ تصميمي براي گره زدن مسائل و مذاکرات هسته اي با هر مساله ديگري در منطقه به ويژه مساله فلسطين نداريم.

وي افزود: اين دو مساله کاملا مجزا است، لذا اين تصور کاملا غلط است که برخي گمانه زني مي‌کنند که ممکن است ما در ارتباط با جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي به دوستانمان اعم از حزب الله، جهاد اسلامي يا حماس در منطقه توصيه خاص کنيم که مذاکرات ما دچار مشکل نشود؛ اين امري واهي و غير واقعي است، بنابراين هر يک مسير خود را مي پيمايد .

* جبهه جولان را رژيم صهيونيستي فعال کرد و بايد پاسخگوي پيامدهاي احتمالي آن باشد
بروجردي در پاسخ به سؤالي در خصوص ادعاي صهيونيستها مبني بر احتمال گشوده شدن جبهه جولان عليه رژيم اشغالگر قدس، و نصب سکوهاي پرتاب موشک در اين منطقه، اظهار داشت: من فکر مي کنم که جبهه جولان را خود رژيم صهيونيستي فعال کرد.

وي افزود: در واقع با اين اقدام نابخردانه غيرمنطقي در به شهادت رساندن ۷ چهره اي که در آنجا حضور داشتند. آنان بالاخره در خاک سوريه حضور داشتند و حضور آنان با توجه به نوع رابطه ما و حزب الله با سوريه خيلي طبيعي بود. ولي عملا آنان آتش جنگ را روشن کردند و طبيعتا بايد پاسخگوي پيامدهاي احتمالي آن هم باشند. بنابراين هر تحول ديگري هم بخواهد در اين منطقه اتفاق بيفتند بايد صورت حساب آن را به پاي رژيم صهيونيستي نوشت.

* رژيم صهيونيستي اگر دچار اشتباه محاسباتي شود، پاسخ پشيمان کننده اي دريافت مي کند
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، تأکيد کرد: بنابراين جمهوري اسلامي ايران، اين پروندۀ جنايت رژيم صهيونيستي را همچنان باز نگه خواهد داشت.

بروجردي خاطرنشان کرد: ما پيوسته حامي مقاومت بوديم، هستيم و خواهيم بود؛ و معتقديم تنها زباني که رژيم صهيونيستي متوجه مي شود، همين زبان اقتدار و پاسخ قاطعانه و مقابله به مثل است؛ وگرنه اگر آن ها در مقابل خود فضايي باز ببينند، هر روز جنايتي تازه مرتکب خواهند شد.

بروجردي ادامه داد: از ۳۶ سال قبل که پرچم رژيم صهيونيستي به زير آمد و سفارت آنان در تهران بسته شد و در اختيار برادران فلسطيني قرار گرفت و پرچم فلسطين در خيابان فلسطين امروز بر افراشته شد، عملا اين مقابله شکل گرفت.

وي افزود: صهيونيست‌ها منافع نامشروع تعريف شده‌اي که با نظام شاه در ايران داشتند از دست دادند؛ و پس از آن دشمني خود را آغاز کردند.

بروجردي اظهار داشت: اين دشمني فعال از همان زمان تا امروز وجود داشته است.

بروجردي تأکيد کرد: اين امر به اين معنا نيست که سياست ما ورود به يک جنگ در منطقه است؛ بلکه سياست ما مدبرانه است و ما از همه تدابير لازم براي مقابله با رژيم صهيونيستي استفاده مي کنيم و اين امر بر کسي پوشيده نيست.

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: بارها در برابر تهديدهاي رژيم صهيونيستي اعلام کرده‌ايم که اگر دچار اشتباه محاسبه‌اي شود، قطعا آمادگي کامل را براي يک مقابله جدي و پشيمان کننده با اين رژيم داريم؛ و اين سياست رسمي ما است.

بروجردي در خصوص سفر اخيرش به لبنان براي شرکت در مراسم بزرگداشت شهداي حزب الله در قنيطره گفت: هدف اصلي از اين سفر شرکت در مراسم بزرگداشت شهداي قنيطره بود.

بروجردي با اشاره به سخنراني سيد "حسن نصر الله" دبيرکل حزب الله گفت: ايشان مانند هميشه، با شجاعت و صراحت مواضع رسمي را اعلام کرد که به نظر من فضا و صفحه‌اي جديد در ارتباط با مواضع عملي مقاومت عليه رژيم صهيونيستي به وجود آورد؛ رژيمي که به هيچ يک از اصول و ضوابط بين المللي و انساني پايبند نيست و نمونۀ آن کشتار کودکان و زنان در غزه بود.

وي افزود: رژيم صهيونيستي ناجوانمردانه و وحشيانه شماري از عزيزان را در قنيطره به شهادت رساند و حادثه‌اي تلخ را رقم زد، اما قدرتنمايي حزب الله در برابر رژيم صهيونيستي و پاسخ در اين فاصله کوتاه، در واقع ضرورتي بود که با تشخيص حزب الله انجام شد؛ و اميدوار هستيم که بتواند آن پيام لازم را به کساني که اين جنايت را در قنيطره مرتکب شدند، رسانده باشد.

بروجردي در ادامه گفت: جدا از بحث مقاومت، ما به عنوان جمهوري اسلامي ايران، رژيم صهيونيستي را دشمن ملت و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مي دانيم و هيچ کس ترور دانشمندان هسته اي ما را فراموش نکرده است، جنايتي که بر اساس همه تحقيقاتِ به عمل آمده، کار آن ها بود.

بروجردي اظهار داشت: در همين عمليات قنيطره هم يکي از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به شهادت رسيد؛ ما به دعوت دولت سوريه در اين کشور حضور داريم و آن را در جهان اعلام هم کرده ايم.

* آمريکا و رژيم صهيونيستي نماد تروريسم هستند
بروجردي در خصوص خبر روزنامه واشنگتن پست در خصوص دست داشتن "سي آي اي" و "موساد" در ترور شهيد "عماد مغنيه"، خاطرنشان کرد: در جهان امروز آمريکا و رژيم صهيونيستي نماد تروريسم هستند.

وي افزود: اين اعتراف موجب مي شود، بسياري از کشورهايي که فکر مي‌کنند آنچه مي‌گوييم تبليغاتي است به اين باور برسند و بدانند تروريسم دولتي که بدترين شکل تروريسم است و در واقع رژيمها در پشت سر آن قرار دارند، مهمترين مرکز آن در جهان امروز آمريکا و رژيم صهيونيستي است .

* اقدام حزب الله در شبعا، عکس العمل بود نه عمل
بروجردي خاطرنشان کرد: اقدام حزب الله عمل نبود، بلکه عکس العمل بودي، يعني شبعا در برابر قنيطره و مسأله بعدي اين است که (اين عمليات) در سرزمين لبنان بود.

وي افزود: مزارع شبعا سرزمين لبناني است و حق دفاع مشروع هر ملتي در سرزمين خودش را در برابر متجاوزين و اشغالگران دارد و اين يک اصل شناخته شده بين المللي است.

بروجردي تأکيد کرد: بنابراين اقدام حزب الله از بُعد مقررات بين المللي قابل اعتراض نيست.

* مسائل مطرح شده در ديدار با دبيرکل حزب الله

بروجردي درباره ديدار با دبيرکل حزب الله لبنان گفت: ما اين افتخار را هميشه در سفر به لبنان پيدا مي کنيم که خدمت دبيرکل محترم حزب الله برسيم؛ طبيعي است که تحولات جديد در منطقه به خصوص اقداماتي که اتفاق افتاد و زواياي مختلف آن و همچنين پيامدهاي احتمالي آن از مسائلي بود که مطرح شد؛ و بقيه مسائلي که در منطقه به خصوص در بعد مسائل امنيتي و تحرک تکفيري ها در عراق و سوريه وجود دارد از مسائلي بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

* سفر سردار سليماني به لبنان پس از عمليات قنيطره
وي در خصوص سفر سردار قاسم سليماني به لبنان گفت: احترامي که ما در فرهنگمان در جمهوري اسلامي ايران و همينطور برادران حزب الله به فرهنگ شهادت و شهيد مي گذاريم بر هيچ کسي پوشيده نيست. اين که سردار قاسم سليماني براي اداي احترام به شهيد بزرگوار عماد مغنيه و جهاد فرزند برومند ايشان به لبنان بروند؛ امري بسيار طبيعي است. و باز بسيار طبيعي است که در اينگونه سفرها ملاقاتها و ديدارهايي صورت بگيرد.

بروجردي ادامه داد: بنابراين با توجه به تحرکي سردار سليماني در منطقه دارند و به خصوص در مقابله با جريان تروريستي تکفيري، به نظر من اين حضور خيلي طبيعي است.

* موضوع رياست جمهوري لبنان کاملا داخلي است
علاءالدين بروجردي در خصوص فرايند سياسي لبنان و خلأ رياست جمهوري در اين کشور، اظهار داشت: هميشه توصيه ما اين بوده که اولا اين مسأله کاملا داخلي است و ارتباطي به جمهوري اسلامي ايران ندارد، و دوم اينکه اگر ما بتوانيم هرکمکي بکنيم، با پيشنهاد دولت لبنان، آماده کمک هستيم.

* آينده روابط ايران و عربستان
بروجردي در خصوص تحولات اخير در عربستان پس از درگذشت پادشاه و آينده روابط دو کشور گفت: وزير خارجه ما آقاي دکتر ظريف براي شرکت در مراسم در عربستان حضور يافتند؛ و اين امر بعد از سفر معاون وزيرخارجه و ملاقات وزيرخارجه ما با همتاي عربستاني در نيويورک، سومين گامي بود که برداشته شد.

وي خاطرنشان کرد: بنابراين تهران منتظر تصميمات رياض در اين زمينه است.

بروجردي اظهار داشت: البته مي تواند وضعيت به همين صورت ادامه يابد، ولي اگر طرف مقابل که اصولا در پاسخ به اين اقدامات جمهوري اسلامي ايران بايد به جمع بندي برسد، تصميمي بگيرد؛ اين امر مي تواند منشأ صفحه جديدي در روابط دو کشور باشد.


انتهای خبر/۱۰۲۴ج


کد مطلب: 20668

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/20668/تاييد-دريافت-پيام-رژيم-صهيونيستي-يک-کانال-رسمي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir