کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس امور قرآني اداره تبليغات اسلامي بروجن:

فعاليت 32 جلسه خانگي و سنتي قرآن کريم در بروجن/ايجاد ارتباط بين خانواده و قرآن ضروري است

20 دی 1393 ساعت 8:37

کارشناس امور قرآني اداره تبليغات اسلامي بروجن با بيان اين که 32 جلسه خانگي و سنتي قرآن کريم در شهرستان بروجن مشغول به فعاليت هستند گفت: هر روز يک نشست قرآني در خانه ها برگزار مي شود.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، حجت الاسلام محمد منصوري با اشاره به اين که توان آموزشي موجود در جلسات سنتي قرآن آزموده شده و به بار نشسته است گفت: تشكل‌هاي قرآني كشور جهت بهره‌مندي از اين توان و استفاده از آنها در روند آموزشي مؤسسات قرآني، بايد حمايت‌هاي همه‌جانبه خود را از اين جلسات سنتي داشته باشند.

حجت الاسلام منصوري با بيان اين که ۸۵ درصد تشکيل دهنده اين جلسات بانوان هستند، افزود: در رابطه با فعاليت جلسات قرآني مردمي بايد به اين نكته اشاره كرد كه بسياري از حافظان و قاريان قرآن كريم در سطح كشور پرورش‌يافته اين جلسات سنتي هستند و روند فعاليت اين جلسات بر كسي پوشيده نيست.

منصوري بيان کرد: اكثر فعالان قرآني نيز بر اين مطلب اذعان دارند كه اين جلسات سنتي آموزش قرآن، منبعي جامع براي پرورش نخبگان قرآني است.

کارشناس امور قرآني اداره تبليغات اسلامي بروجن تصريح کرد: يکي از دلايل عدم رشد و فراگير نشدن جلسات سنتي قران کريم در خانواده ها، کمبود استاد آموزشي و معلم قرآني با معلومات بالاست به همين دليل انتظار مي رود مسئولين قرآني به اين مسئله توجه بيشتري داشته باشند.

حجت الاسلام منصوري با بيان اين که ايجاد ارتباط بين خانواده و قران ضروري است گفت:قرآن کريم و اهل بيت عليهم السلام محور وحدت و انسجام دروني همه اقشار جامعه و به خصوص خانواده ها هستند.

وي در ادامه جلسات سنتي قرآن را نيازمند حمايت و توجه جدي مسئولان دانست و افزود: برگزاري جلسات سنتي قرآن در منازل اتفاق خوبي است که متأسفانه امروزه به دليل مشکلات و عدم حمايت هاي لازم، کمتر به آن توجه مي‌شود.

منصوري در پايان گفت: برگزاري جلسات سنتي قرآن در هر خانه و يا حسينيه و مسجد برکات زيادي داشته و بايد با برنامه‌ريزي و حمايت بيشتر، افراد را به حضور در اين جلسات ترغيب کنيم.

انتهاي پيام/1024ج/۵۴۰/ک/


کد مطلب: 20077

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/20077/فعاليت-32-جلسه-خانگي-سنتي-قرآن-کريم-بروجن-ايجاد-ارتباط-بين-خانواده-ضروري

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir