کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

فساد آفرینی‌های امروز در بشریت نتیجه بی‌توجهی نسبت به تامین سلامت فکر و روح آدمی است

17 دی 1393 ساعت 14:05

فساد آفرینی‌های امروز در بشریت نتیجه بی‌توجهی نسبت به تامین سلامت فکر و روح آدمیاست و انسان اگر فاسد شد دیگر از انجام هیچ عملی فروگذار نخواهد بود و خسارت‌های فراوانی را بر خود و جامعه تحمیل خواهدکرد.



به گزارش جهانبین نیوز ، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در جلسه ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان که با حضور حجت الاسلام ملکی مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش برگزار شد ، تربیت انسان بهشتی را دغدغه و آرزوی بزرگ و عمیق تمام دلسوزان حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش دانست.

وی فلاح و موفقیت آدمی در این عرصه‌ها را در گرو تربیت انسان‌های بهشتی به معنای واقعی کلمه دانست و گفت: هر کس عمر و سرمایه وجودی خودش را در مسیر تربیت صحیح انسان‌ها که یکی از اهداف و آرمان‌های مهم مدنظر نظام جمهوری اسلامی است بکار بگیرد به یقین رستگار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر اینکه خروج از این مسیر سقوط و خسارت جبران ناپذیر برای انسان است تصریح کرد: هر کس از فرصت و موقعیتی که برای تربیت انسان‌ها به او داده شده‌است به درستی بهره نگیرد نه تنها عمر ، سرمایه و امکانات در اختیار خود را به هدر داده بلکه خسارت جبران ناپذیری بر او تحمیل شده‌است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: دینی و اسلامی شدن آموزش و پرورش به معنای واقعی کلمه هدف اصلی شکل گیری ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش می‌باشد و این گونه نشست و برخواست‌ها و تمام همکاری و برنامه ریزی‌ها در این ستاد باید منجر به اسلامی شدن آموزش و پرورش بشود و آموزش و پرورش ما سمت و سوی دینی به خود بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: اگر خروجی همایش‌ها و اجتماعات این ستاد چیزی غیر از اسلامی کردن آموزش و پرورش به معنای واقعی باشد نه تنها هیچ خاصیت و ارزش نخواهد داشت بلکه موجب خسارت نیز خواهد بود.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان تصریح کرد: خوشبختانه انگیزه ، تمایل ، علاقه و دلسوزی این دو مجموعه در استان برای انجام وظایف و تحقق مطالبات مطلوب است البته این بدان معنا نیست که هیچ گونه مشکل و کاستی در این عرصه‌ها در استان وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های محدود استان‌هایی همچون چهارمحال و بختیاری گفت: نباید از این نهاد انتظار داشت خودشان راه‌گشای این امر عظیم باشند بلکه در سطح ملی و کلان کشور باید برنامه‌های همکاری ضابطه‌مند شود و امکانات لازم تدارک دیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان بر لزوم حل ریشه‌ای مشکلات این عرصه و نهادینه شدن همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: بیش از هفت سال از تاسیس این ستاد می‌گذرد و نشست وبرخواست‌های فراوانی در این زمینه صورت گرفته است اما آنچه اکنون ما مشاهده می‌کنیم اقدامات بسیارمحدود و تنها خلاصه شده در اقامه نماز جماعت در مدارس و گاهی پرسش و پاسخ های اندک است که باید نسبت به حل مشکلات این مجموعه توجه ویژه صورت بگیرد.

امام جمعه شهرکرد گفت: همانگونه که برای شیر در مدارس بودجه چند ده میلیاردی در نظر گرفته می شود تا سلامت جسمی دانش آموزان تامین شود و کار بسیار لازم و مفیدی هم هست چرا که عدم سلامت در جامعه بروز بیماری و سپس تحمیل هزینه‌های فراوان برای برطرف کردن آن بیماری را برای افراد در پی‌خواهد داشت برای سلامت فکر و روح و دینی کردن فرزندان جامعه هم باید بودجه گذاشت تا سلامت فکر و روح محقق شود و در آینده شاهد بیماری های اخلاقی و مفاسد نباشیم چرا که خسارت این بیماری بمراتب بیشتر از بیماری جسم است.

وی فساد آفرینی‌های امروز در بشریت را نتیجه بی‌توجهی نسبت به تامین سلامت فکر و روح آدمی دانست و خاطرنشان کرد: انسان اگر فاسد شد دیگر از انجام هیچ عملی فروگذار نخواهد بود و خسارت‌های فراوانی را بر خود و جامعه تحمیل خواهدکرد.

امام جمعه شهرکرد افزود: برای برنامه ریزی‌های دینی و بالا بردن سطح آگاهی‌های معرفتی در مدارس نباید به توصیه و بخشنامه‌های صرفا توصیه‌ای ، بسنده کرد بلکه باید این امور در متن آموزش و پرورش قرار گیرد و امور دینی و پرورشی جزء اصلی آموزش باشد و با این نگاه زمینه حضور روحانیون در مدارس ضابطه‌مندی و قانونی فراهم آید به گونه ای که تربیت در راس امور قرار بگیرد و همگان خود را در برابر آن موظف بدانند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید محتوای دینی را دل و جان دانش آموزان تزریق کنند ، توجه به محتوای کتب درسی را ضروری دانست و گفت: باید از ظرفیت مدارس و کتاب‌های آموزشی در راستای تزریق محتوای دینی در دل و جان دانش آموزان به درستی بهره گرفت و محتوای دینی در متن برنامه‌های آموزش و پرورش قرار بگیرد که تحقق این مهم نیازمند یک ضابطه‌مندی است.

وی با اشاره به کمبود نیروی مجرّب برای حضور در مدارس ، افزود: یکی دیگر از خروجی‌های این جلسات باید مطالبه جدی از حوزه‌های علمیه باشد تا نیروی لازم در این جهت را تدارک نماید و اگر کمبود دارد به فکر جذب و گزینش باشد و حوزه‌های استان‌ها و شهرستان‌ها را هم تقویت و پشتیبانی بیشتر داشته باشند تا در تربیت نیروی تبلیغی و مستعد برای مدارس و تربیت دینی فعال شوند

حجت الاسلام و المسلمین نکونام کمبود روحانی در مدارس پر جمعیت و بزرگ استان را یادآور شد و گفت: متاسفانه مدارس و هنرستان های پر جمعیت استان با نبود امام جماعات مواجه هستند و مطالبات در این خصوص بسیار است که می طلبد حوزه علمیه نسبت به رفع و تامین نیازجامعه ورود جدی داشته باشد.


انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 20040

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/20040/فساد-آفرینی-های-امروز-بشریت-نتیجه-بی-توجهی-نسبت-تامین-سلامت-فکر-روح-آدمی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir