کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ميزگرد تشکل هاي دانشجويي دانشگاه هاي استان-۲:

فرزندان هاشمي شعبان بي مخ هايي را در فتنه ۸۸ استخدام کردند/ در تبيين اين فتنه شاهد ضعف رسانه اي عجيبي در داخل کشور هستيم

10 دی 1393 ساعت 14:13

ضعف رسانه اي عجيبي شايد به دليل توان رسانه اي جبهه استکبار در تبيين فتنه 88 شاهد هستيم، در حالي که طرف مقابل از يک جريان ضعيف که مانند جوي آبي بيشتر نيست استفاده مي کند و با بزرگ کردن آنرا مانند رودخانه اي نمايش مي دهد.


به گزارش جهانبین نیوز ميزگرد دانشجويي با موضوع "بررسي ابعاد فتنه 88" با حضور نمايندگان تشکل‌هاي دانشجويي دانشگاه هاي چهارمحال و بختياري به ميزباني پايگاه خبري منطقه آزاد برگزار شد.

در اين ميزگرد غفار موسايي، دبير شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي چهارمحال و بختياري، قاسم جنتي پور، دبير انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه شهرکرد،مهدي کلانتر قريشي هرندي دبير انجمن اسلامي مستقل دانشگاه آزاد شهرکرد و علي رضا اکبري افجاني، دبير جامعه اسلامي دانشگاه شهرکرد حضور داشتند و نظرات خود درباره سوالات مطرح شده را بيان کردند که مشروح بخش دوم آن در ادامه مي آيد:



افرادي مانند سيد محمد خاتمي و فرزندان هاشمي در فتنه 88 چه نقشي داشتند؟

غفار موسايي: ببينيد بعضي ناخواسته وارد اغتشاشات فتنه 88 شدند اما برخي با هدف و برنامه، وارد شدند افرادي مثل آقايان خاتمي و هاشمي و فرزندانش که در اعترافات امثال ابطحي به جلسات و ائتلاف اين افراد اشاره شده است. هدف آنها  هم متفاوت بود، برخي مي خواستند که دوباره به قدرت برگردند.

برخي از افراد و گروه ها دچار مرگ سياسي شده بودند اينها مي ديدند که اگر اين افراد بيايند و در راس مجموعه قرار بگيرند مي توانند خودشون را از اين مرگ نجات دهند.

فرزندان هاشمي و خاتمي  از 2 سال قبل از اتفاقات 88 به صورت مستمر جلساتي برگزار مي کردند و با تمام قوا براي فتنه برنامه ريزي مي کردند و تمام پتانسيل خود اعم از پايگاه هاي اجتماعي که داشتند را به ميدان آوردند.
 
قاسم جنتي پور: در مورد فرزندان آقاي هاشمي که بحث اصلا در هاله ابهام نيست، اين افراد که در تجمعات خياباني شرکت کردند و عملا اعتراض کردند،  فائزه هاشمي در بالاي خودرويي  قرار گرفت و علنا شورش ها را تحريک مي کرد و چه تهمت هايي که به نظام وارد نکرد!

من معتقدم که خاتمي در نحوه برخورد با موسوي و کروبي، مواضع دوگانه اي داشت، برخي مواقع از آن ها حمايت جدي مي کرد ولي در برخي مواقع سکوت پيشه مي کرد و تلويحي اعلام موضع مي کرد.


                    


علي رضا اکبري: به نظر ميرسد گناه آقاي خاتمي سنگينتر از فرزندان هاشمي است چرا که فرزندان هاشمي پول بسياري را خرج کردند ولي آقاي خاتمي با عملکرد خود سعي کردند مردم را در مقابل نظام اسلامي قرار دهند

فرزندان هاشمي در مستنداتي هم که وجود دارد و چاپ شده اقداماتي چون استخدام شعبان بي مخ ها براي تهييج مردم و اعلام شعارهايي انجام داده اند ، ما در اين فتنه حتي شاهد خرج شدن قسمتي از بودجه دانشگاه آزاد بوديم، اميدواريم که محاکمه فتنه گران  وسران آنها با قدرت شکل بگيرد،  قوه ي قضاييه هم بداند که افکار عمومي مردم حامي اوست و از توصيه هاي اطرافياني که قصد اختلال در کار اين قوه را دارند قرار نگيرد.
 
مهدي کلانتر: به نظر من فرزندان هاشمي نقش جمع کردن افراد و مهيا کردن بستر مناسب براي فتنه را با هزينه ها و اقدامات خود داشتند، آنها زمينه پيشبرد بيش از پيش فتنه را داشتند و باعث شدند تا  از آب گل آلود شده، دشمن ماهي بگيرد.
 
غفار موسايي: بسياري از قضايا در اثر گذشت زمان و اعترافات خود فتنه گران اتفاق افتاده، مشخص شده که آقاي خاتمي سکوت محض هم نداشته اند خواصي داشتيم که به کل هيچگونه اعلام موضعي نداشتند و خود را در مکان و جلسات مرتبط با فتنه قرار نمي دادند اما مي بينيم آقاي ابطحي در اعترافات خود بيان مي کند که" پس از انتخابات آقايان خاتمي و موسوي و هاشمي رفسنجاني با هم هم قسم شدند که پشت يکديگر را خالي نکنند و بنده نميدانم که با با وجود يازده ميليون اختلاف راي اين توافق براي چه بود" .  اينها در فضاي رسانه اي چيزي نمي گفتند اما جلسات خصوصي بسياري برگزار مي کردند، سکوت رسانه اي داشتند اما سکوت در خط دهي فتنه نداشتند، حالا افرادي مانند فرزندان هاشمي هم در فضاي سازماني و اجرايي فتنه وارد مي شدند.
 
مهدي کلانتر: در خصوص استفاده از امکانات و پول دانشگاه آزاد اينکه ،نتيجه گروه تحقيق و تفحص مجلس  با مستندات مشخص کرد که از اموال دانشگاه آزاد در اين فتنه استفاده شد و ما نيز در همان زمان بيانيه اي داديم و در آن از قوه قضاييه خواستيم که وارد قضيه شود .
 
به نظر شما چرا قوه قضاييه تا الان در بحث محاکمه سران فتنه به طور جدي ورود نداشته و محاکمه را آغاز نکرده است؟
 
غفار موسايي: در اين خصوص اگر نيم نگاهي به تاريخ داشته باشيم مي بينيم که گاهي فراهم نبودن فضاي عمومي جامعه و گاهي فضاي رسانه اي جبهه استکبار خارج از کشور مانع محاکمه مي شود و از قوه ي قضاييه و صداو سيما انتظار مي رفت که در آگاه سازي مردم بهتر عمل مي کردند، اگر مي بينيم که شوراي امنيت ملي سران را محصور ميکند نه مجازات به نظر من اين است که فضا براي روشنگري افکار عمومي مساعد شود. بايد جلسات روشنگري و آگاه سازي در فضاي رسانه صورت گيرد و مردم هم بايد اين را مطالبه کنند در غير اين صورت عامه مردم اگر ندانند و نبينند عکس العمل و مطالبه اي هم ندارند.
 
قاسم جنتي پور: خود قوه ي قضائيه علت سکوت را چنين مطرح کرد که مصلحت نظام در محاکمه سران نيست، اشاره شد به دلايل آن که اين ضعف قوه ي قضائيه را نشان مي دهد و به سه نکته اشاره دارد:1-توده هاي مردمي مثل تشکل ها، بسيج  و منبري ها بايد روشنگري کنند که اگر يک فضاي قانوني ترسيم شود که اغتشاش جرم است و بايد با آن برخورد شود. 2-ضعف دستگاه امنيتي ما در دستگيري عده اي از فتنه گران که مي توانند بعدا مجددا فتنه گري کنند.  3-ضعف دستگاه ديپلماسي و رسانه اي در علاج تاثير گذاري فضاي تحميلي از خارج از کشور.

مهدي کلانتر:  همانطور که آيت الله مصباح فرمودند حکم حکومتي مانع اعدام سران فتنه شده است و دليل آنرا هم بيان کردند و براي جلوگيري از امامزاده سازي از سران فتنه از حاميان داخلي فتنه و غول رسانه اي غرب بود و  مصلحت به حصر سران فتنه منتج شد. وظيفه ما آماده نمودن فضا با روشنگري و مطالبه  از مسئولين است.


                          
به نظر شما اين مطالبه گري  عمومي که در حال حاضر شاهد آن هستيم کافي نيست و چه چيز باعث شده همچنان مولفه هاي لازم فراهم نشود؟
 
البته مطالبه گري مردم وجود دارد کما اينکه در حماسه 9 دي آنرا شاهد بوديم اما غول رسانه اي غرب از ضعف ما استفاده کرده و مانع از آن مي شود که مطالبه مردم اجرايي شود.
 
علي رضا احمدي: بنده هم کاملا موافق با صحبت هاي دوستان هستم ،به نظر بنده هم ضعف رسانه اي عجيبي شايد به دليل توان رسانه اي جبهه استکبار را شاهد هستيم، در حالي که طرف مقابل از يک جريان ضعيف که مانند جوي آبي بيشتر نيست استفاده مي کند و با بزرگ کردن آنرا مانند رودخانه اي نمايش مي دهد.
 نکته ديگر هم شايد به دليل ترس قوه قضائيه باشد که ناشي از تحت فشار قرار گرفتن از سوي عده اي افراد باشد و اين هم وظيفه جريان هاي آگاه جامعه است که با روشنگري جلو اين فشار را بگيرند و  باعث فراهم شدن فضاي مناسب براي قوه قضائيه باشند.
 
قاسم جنتي پور: در تکميل صحبت دوستان اينکه امام خميني(ره) فرمودند:ما مامور به انجام وظيفه ايم و نه گرفتن نتيجه و درست است اما آيا ما وظيفه خود را انجام داده ايم، مثلا اغتشاشي که در دانشگاه صورت مي گيرد و حراست آنها را که نيروي اجرايي بوده اند مي گيرد اما آنها را که دستور اين اغتشاش را داده اند به حال خود رها مي کند، اگر وظيفه درست انجام مي گرفت ديگر کسي جرات اغتشاش نداشت.
 
غفافرزندان هاشمي شعبان بي مخ هايي را در فتنه ۸۸ استخدام کردند/ در تبيين اين فتنه شاهد ضعف رسانه اي عجيبي در داخل ر موسايي: اگر بخواهيم به اين نکته نگاه کنيم که چرا حماسه 9 دي رخ داد دو نکته مهم قابل بيان است:1-9دي تحت تاثير حرمت شکني هاي ايام عاشوراي سال 88 رخ داد که در آن زمان جريان مقابله با اين حرمت شکني بسيار قوي بود. 2- درکنار آن مطالبه هاي درخواستي مردم را مي توان ديد که خواستند آنرا بيان کنند.
خوب حالا ما بايد در جنبه ديگر هم جريان سازي کنيم و آن اينست که آگاه سازي شفاف براي مردم با اسناد و مدارک بدست آمده توسط قوه قضائيه و صدا و سيما شکل بگيرد.
 
در پايان اگر نکته اي هست بفرماييد؟
 
قاسم جنتي پور: موضع گيري هايي که علي مطهري انجام ميدهد، کاملا بر خلاف مرامنامه اصولگرايان است و به نظر مي رسد چنين فردي در لباس اصولگرايي،  موضع گيري هاي ضد اصولگرايي دارند.
 
غفار موسايي: نکته اي در مورد آقاي علي مطهري اين که ايشان شخصيت بسيار متغيري  دارند که تحت تاثير جريانات و مکانهاي مختلف موضع گيري هاي مختلفي داشته که بعضا در تقابل با همديگر قرار ميگيرند لذا زياد پرداختن به ايشان بزرگ کردن وي  است.
 
نکته ديگر در رابطه با درس هاي گرفته شده از فتنه 88 اين است که بايد با شناخت زواياي مختلف نظام اقدام به بيمه نمودن نظام داشته باشيم و ضمناً ارزش خواص در جامعه با مردود شدن در امتحانات کاهش مي يابد و يکي از ثمره هاي فتنه شناسايي نفاق در برخي احزاب و جريانات سياسي ميباشد و نکته سوم آن که فتنه88خط قرمزي براي ماست و افرادي را که از فتنه برائت نکردند و متنبه نشدند با آنها مقابله مي شود.

علي رضا اکبري: من در پايان مي خواهم مجددا تاکيدي داشته باشم بر اينکه رافت در حق سران فتنه کافي است و حجت را بر همگان آشکار کرده است، لذا انتظار داريم که قوه قضاييه با قوت، محاکمه اين افراد را آغاز کند و بداند که با قدرت از اين کار حمايت خواهيم کرد.

انتهاي پيام/1020ج


کد مطلب: 19913

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/19913/فرزندان-هاشمي-شعبان-بي-مخ-هايي-فتنه-۸۸-استخدام-کردند-تبيين-شاهد-ضعف-رسانه-عجيبي-داخل-کشور-هستيم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir