کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجه الاسلام نکونام؛

هزینه کردن صحیح موقوفات زمینه گرایش به وقف را فراهم می کند

4 دی 1393 ساعت 10:06

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اگر موقوفات به درستی هزینه شود، آنگاه اعتماد مردم بالا میرود و انگیزه مردم برای وقف کردن افزایش می یابد.


به گزارش جهان بین نیوز، حجه الاسلام و المسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در جمع مسئولین سازمان اوقاف و امور خیریه استان که در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه در شهرکرد برگزار شد، با تبریک هفته وقف و تقدیر از تلاشگران حوزه وقف و موقوفات استان مسئله وقف را مسئله ای گره خورده با همه ادیان آسمانی دانست که خیرات آن موجبات جلوگیری از زشتی و گناهان را فراهم می سازد و از طرفی به همان میزان که خیر توسعه پیدا میکند، گناهان و شر نیز کاهش می یابد.

حجه الاسلام نکونام در خصوص موارد مصرف وقف گفت: موقوفه را میتوان برای همه امورات جامعه مورد مصرف قرار داد. چون امورات جامعه نیاز به پشتوانه مالی دارد و به همین دلیل روی وقف بسیار تاکید شده است. وقف این قابلیت را دارد که هم برای تعالی امورات فکری و معنوی جامعه مانند تحقیقات علمی و آموزشی و پژوهشی و هم برای امورات جسمی جامعه همچون کمک به رفع اعتیاد و بیماری ها مورد مصرف قرار گیرد.

نکونام یکی از راهکارهای مهم برای ترویج فرهنگ وقف در میان مردم را نشان دادن ماندگاری وقف و ثواب بردن دائم واقف دانست.

وی ادامه داد: یکی از وظایف مهمی که بایستی در قبال موقوفات مد نظر قرار بگیرد حفاظت و صیانت از موقوفات به منظور جلوگیری از حیف و میل شدن آنها توسط سودجویان و نیز صیانت از موقوفات در برابر از بین رفتن و تخریب شدن است.

حجه الاسلام نکونام افزود: یکی دیگر از کارهای مهمی که باید در حوزه موقوفات انجام شود تصحیح ذهنیت و طرز تفکر برخی راجع به وقف و موقوفه است. اگر موقوفه ای برای مدتی به شخص نیازمندی سپرده میشود تا از منافع آن برای رفع نیازهایش استفاده کند، به این معنا نیست که آن شخص صاحب و مالک آن موقوفه است و باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم صورت گیرد تا از موقوفات حفاظت به عمل آید.

وی در پایان گفت: اگر موقوفات به درستی هزینه شود، آنگاه اعتماد مردم بالا میرود و انگیزه مردم برای وقف کردن افزایش می یابد.

انتهای خبر/   ع/ق


کد مطلب: 19738

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/19738/هزینه-کردن-صحیح-موقوفات-زمینه-گرایش-وقف-فراهم-می-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir