کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا «مولوی عبدالحمید» جایزه یک تشکل ضددینی را می‌پذیرد؟!

جام نیوز , 3 دی 1393 ساعت 8:46

عمده اقدامات کانون موسوم به مدافعان حقوق بشر، در جهت مخالفت با برخی قوانین و احکام اسلامی و حمایت از محکومان امنیتی و مخالفان نظام است که به تبعیت از اعلامیه جهانی حقوق بشر و با هدف إعمال فشار به نظام جمهوری اسلامی صورت می‌پذیرد.


به گزارش جهانبین نیوز، تشکل غیرقانونی موسوم به "کانون مدافعان حقوق بشر" جايزه‌ای را تحت عنوان تلاشگر حقوق بشر سال ۱۳۹۳ به «مولوی عبدالحميد اسماعيل‌زهی» إعطا کرد.

این جایزه پیش‎تر به «عباس اميرانتظام»، «تقی رحمانی»، «حسینعلی منتظری»، «عزت الله سحابی» و «محمد ملکی» اختصاص یافته بود.

کانون موسوم به مدافعان حقوق بشر که دو محکوم امنیتی -شیرین عبادی و نرگس محمدی- در مرکزیت آن قرار دارند، علت تقدیر از این مفتی سنی‎مذهب را "تلاش های بی‎وقفه و پيگيرانه مولوی عبدالحميد برای برقراری آشتی بين اقوام و گرايش‌های مختلف مذهبی در استان سيستان و بلوچستان" اعلام کرده است.

در بيانيه این کانون ضمن تعریف و تمجید مفصل از اقدامات مدنی امام جماعت مسجد مکی زاهدان، ادعا شده است که وی و اطرافیانش از جانب نظام جمهوری اسلامی تحت فشار و محدودیت شدید قرار دارند!

کانون یادشده همچنین فعالیت‌های مولوی عبدالحميد و سخنرانی‌های وی را در راستای تحقق "اعلاميه جهانی حقوق بشر" ارزیابی کرده است.

"نرگس محمدی" نائب رئيس این کانون غیرقانونی با سفر به استان سيستان و بلوچستان، ضمن ابراز مسرت از ملاقات صمیمانه با امام جماعت مسجد مکی زاهدان، تنديسی از منشور کوروش را به آقای اسماعیل‌زهی تقديم کرد و گفت: «ما در کنار شما هستيم و برای رسيدن به صلح و زندگی عاری از خشونت و خون‌ريزی و همچنين برای رسيدن به درجه‌ای از شخصيت والای بشری که با مدارا و دوستی در کنار هم زندگی و حقوق انسانی يکديگر را رعايت کنيم، دست ياری به سوی شما دراز می‎کنيم تا شاهد صلحی پايدار در کشور و در جهان باشيم.»

بر پایه این گزارش، مولوی عبدالحميد هنگام دريافت جايزه با تأکید بر ضرورت توجه به حقوق اقليت‎ها و اقوام، برای جهان و بشريت آرزوی صلح و ثبات کرد.

خاطرنشان می‌کنیم عمده اقدامات کانون موسوم به مدافعان حقوق بشر، در جهت مخالفت با برخی قوانین و احکام اسلامی و حمایت از محکومان امنیتی و مخالفان نظام است که به تبعیت از اعلامیه جهانی حقوق بشر و با هدف إعمال فشار به نظام جمهوری اسلامی صورت می‌پذیرد.

بنابراین به نظر می‌رسد جناب عبدالحمید اسماعیل‌زهی باید در چند زمینه شفاف‌سازی کند:

۱. چرا مرحمتی یک تشکل غیرقانونی را پذیرفته است؟ مگر نه اینکه احترام به قوانین و تصمیمات نهادهای ذی‌ربط، حداقل چیزی است که از اتباع ایران انتظار می‌رود؟

۲. امام جماعت مسجد مکی زاهدان از مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر و مغایرت بسیاری از بندهای آن با شریعت اسلام آگاه است؟ شریعتی که جناب عبدالحمید خود را مبلغ آن می‌داند و بر اساس احکام آن فتوا صادر می‌کند، چگونه با اعلامیه جهانی حقوق بشر قابل جمع است؟

۳. بعید است مولوی عبدالحمید از عقائد کانون موسوم به مدافعان حقوق بشر در خصوص مسلمات اسلامی همچون حجاب، قصاص، ارث، نکاح و... مطلع نباشد. پس به عنوان یک شخصیت دینی چگونه حاضر به "ملاقات صمیمانه" با نماینده این تشکل اسلام‌ستیز شده و هدیه آنان را نیز پذیرفته است؟!

۴. موضع آقای اسماعیل‌زهی در قبال دروغ‌پردازی‌ها، سیاه‌نمایی‌ها و اتهامات خلاف واقعی که از جانب این کانون غیرقانونی متوجه نظام اسلامی شده است، به‌صورت دقیق چه می‌باشد؟

انتهای خبر/  ع/ق


کد مطلب: 19718

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/19718/چرا-مولوی-عبدالحمید-جایزه-یک-تشکل-ضددینی-می-پذیرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir