کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس مجمع نمايندگان استان در مجلس:

بودجه سال94 بيشتر به موارد غير نفتي تکيه دارد/ افزايش چند برابري بودجه در بخش هاي مختلف در چهارمحال و بختياري

2 دی 1393 ساعت 15:34

امير عباس سلطاني گفت: براي نخستين بار در کشور در بودجه اختصاصي دولت، توجه ويژه اي به موارد غيرنفتي شده است به طوري که تنها به کمتر از 30 درصد به موارد نفتي پرداخته شده است.


 
به گزارش جهان بین نیوز، رئيس مجمع نمايندگان چهارمحال و بختياري در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر گفت: بودجه سال 1394 در حدود هشت ميليون و سيصد و هفتاد و نه هزارو و 75ميليارد و 481هزار ميليون ريال از حيث در آمد و مصارف تعيين شده است و اين بودجه مي تواند در جهت ارتقاء نظام مالي کشور ، خروج از رکود اقتصادي، رفع موانع توليد و همچنين کنترل هزينه هاي جاري سال آينده بسيار موثر واقع شود.

اميرعباس سلطاني افزود: براي اولين بار در کشور توجه ويژه اي به موارد غيرنفتي شده و از اين رقم بودجه، تنها 30درصد آن به نفت و مواردنفتي اختصاص داده شده است.

وي با اشاره به اينکه اين بودجه هم جنبه انبساطي و هم جنبه انقباضي دارد گفت: با در نظر گرفتن ميزان تورم پيش بيني شده و رکود اقتصادي و همچنين توجه به توليد و فن آوري، بودجه اخير مي تواند نقش بسيار موثري در تحول و خودکفايي کشورداشته باشدو
سلطاني با اشاره به اختصاص بودجه مطلوب و منطقي به چهارمحال و بختياري اظهار داشت: آنچه براي استان در نظر گرفته شده است، در بخش عمراني و ماده 180 در حدود 60 درصد نسبت به سال گذشته افزايش بودجه در نظر گرفته شده است .

عضو کميسيون انرژي مجلس بيان داشت: در بخش آبرساني هم ارقام قابل توجهي به استان اختصاص يافته که از اين دست مي توان به آب رساني بن به بروجن اشاره کرد که از 13 ميليارد به 40 ميليارد تومانافزايش بودجه خواهيم داشت.

سلطاني ادامه داد در بخش حمل و نقل جاده اي و حمل و نقل ريلي در حدود سه الي چهاربرابر افزايش بودجه و اعتبارات براي سال 94 در استان چهارمحال و بختياري در نظر گرفته شده است .

نماينده مردم بروجن در مجلس اضافه کرد: در بخش دانشگاهي با افزايش 70 درصدي و در بخش کشاورزي هم با اعتبارات بهتري نسبت به سال93 روبرو بوده ايم و اميد است که در سال آينده مشکلات مرتفع و زيرساخت هاي استان، با اين ارقام و ميزان بودجه دريافتي ارتقا< يابند.

انتهاي پيام/510ب


کد مطلب: 19627

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/19627/بودجه-سال94-بيشتر-موارد-غير-نفتي-تکيه-افزايش-چند-برابري-بخش-هاي-مختلف-چهارمحال-بختياري

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir