کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سياسي:

افزايش قيمت نان راهي براي فرهنگ سازي استفاده صحيح از نان/ افزايش دلار منجر به دادن آدرس هاي غلط به آمريکا

20 آذر 1393 ساعت 10:31

يزدان جلالي گفت: افزايش قيمت نان راهي براي فرهنگ سازي استفاده صحيح از اين نعمت الهي است و افزايش قيمت دلار منجر به دادن آدرس هاي غلط به آمريکا است.


به گزارش جهانبین نیوز يزدان جلالي کارشناس مسائل سياسي در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر گفت: نان يکي از نعمت هاي الهي است که فرهنگ استفاده صحيح از آن در ميان مردم به خوبي جا نيفتاده است.


جلالي گفت: در مباحث نان بايد روند معقولي داشته باشيم و هميشه افراط و تفريط هايي در اين زمينه ديده شده است.


کارشناس مسائل سياسي در خصوص افزايش قيمت نان در ماه جاري گفت: اين افزايش قيمت سبب مي شود تا مردم ارزش اين نعمت الهي را بيشتر بدانند و از بسياري اسراف ها جلو گيري شود.


وي خاطر نشان کرد: تفاوت قيمت هاي بين خريد گندم تا رسيدن نان به دست مردم بسيار بوده و همين تفاوت قيمت موجب مي شود بازار قاچاق در خصوص اين کالا افزايش يافته و مردم به اسراف آن توجهي نکنند.


جلالي تاکيد کرد: نان قوت اصلي خانواده ها است و دولت بايد در برابر اين افزايش، قشر کم درآمد و ضعيف جامعه را در نظر گرفته و برنامه اي براي اين گروه تببين کند.


وي وجود برهه هاي مختلف زماني در کشور را يکي از عوامل ايجاد تشنج ها در کشور دانست و افزود: در زمان هاي مختلف حساسيت هاي مختلفي وجود دارد و اين اقدام در هر زماني صورت مي گرفت التهاباتي را به همراه داشت.


وي ضمن اشاره به افزايش قيمت دلار خاطر نشان کرد: اين افزايش ها در اين برهه از زمان و بلافاصله پس از مذاکرات موجب تشنج هاي اجتماعي شده و بايد در ماه هاي آينده صورت مي گرفت.


جلالي تاکيد کرد: آمريکا هميشه به دنبال ايجاد جو رواني در جامعه بوده تا به دنيا ثابت کند ايران به دليل مشکلات اقتصادي و تحريم ها به پاي مذاکرات رفته است و افزايش دلار در اين زمان به اين تفکر و القاي آن به جامعه کمک کرده است.


انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز


کد مطلب: 19494

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/19494/افزايش-قيمت-نان-راهي-براي-فرهنگ-سازي-استفاده-صحيح-دلار-منجر-دادن-آدرس-هاي-غلط-آمريکا

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir