کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک استاد دانشگاه:

فرهنگ پژوهش بايد در کنار آموزش نهادينه شود

19 آذر 1393 ساعت 15:51

مهدي ارشادي: در مدارس ما فرصت فکر کردن به دانش آموزان کمتر داده مي شود و اين موضوع باعث روي آوردن فرد به افکار ديگران مي شود و خود اتکايي در آنان از بين مي رود.


به گزارش جهانبین نیوز مهدي ارشادي استاد دانشگاه علمي کاربردي در گفتگو با اساتيد برتر گفت: متاسفانه در کشور ما فرهنگ پژوهش در کنار فرهنگ آموزش گسترش نيافته است و بعضاً دانش آموز و دانشجوي ما به جاي اينکه خودش براي يافتن موضوعي اقدام به تحقيق و مطالعه کند، سعي دارد راحت ترين راه يا همان کپي برداري از يافته ها و تحقيق هاي ديگران را انتخاب مي کند.

ارشادی اظهار کرد: اين امر باعث کم سواد بار آمدن خود دانشجو مي شود و در نتيجه بعد از فارغ التحصيلي با يک مدرک بدون پشتوانه علمي مواجه مي شود که در نهايت اول به خودش و بعد به صنعت و آموزش کشور لطمه وارد مي کند.

وي افزود: ريشه این معضل را مي توان اول در نوع تربيت در خانواده و بعد مدارس ما جستجو کرد که فرصت فکر کردن به دانش آموزان کمتر داده مي شود و اين موضوع باعث روي آوردن فرد به افکار ديگران مي شود و خود اتکايي در آنان از بين مي رود.

استاد دانشگاه علمي کاربردي خاطر نشان کرد: براي توسعه کشور بايد نهادهاي مربوطه و همچنين اساتيد و معلمان نقش پژوهش را در آموزش و پرورش و صنعت جدي تر بگيرند و از پژوهش هاي دانشگاهي براي صنعت و توليد ملي استفاده کنند.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 19482

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/19482/فرهنگ-پژوهش-بايد-کنار-آموزش-نهادينه-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir