کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مخترع و استاد دانشگاه:

تحقيق و پژوهش اساس پيشرفت علمي هر کشوري است/ کپي برداري باعث تضعيف جامعه علمي و صنعت کشور مي شود

19 آذر 1393 ساعت 15:48

پژوهش بايد در آموزش و پرورش ما از همان دوران ابتدايي نهادينه شود به طوری که دانش آموز در دوران دانشجويي خودش به دنبال کشف علم برود و به کپي برداري مقالات و يافته هاي ديگران روي نياورد.


به گزارش جهانبین نیوز حسن محمدي استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اساتيد برتر گفت: تحقيق و پژوهش اساس پيشرفت علمي هر کشوري مي باشد و توجه به آن در کنار اموزش باعث رشد و توسعه پايدار هر جامعه اي مي باشد.

محمدی اظهار کرد: تحقيق و پژوهش امري زمان بر است که نياز به کنکاش و مطالعات زياد و آزمايش هاي متعدد دارد و محققي که پا در عرصه پژوهشي مي گذارد بايد با صبر و حوصله زياد آن را پيگيري کند تا نتيجه بدست امده آن نتيجه مطلوبي باشد.

مخترع چرخ يک محور خودرو افزود: يک پژوهشگر موفق از منابع مختلفي براي بالا بردن اطلاعات خود استفاده مي کند و پيشينه موضوع انتخاب شده خود را مطالعه مي کند که اين امر باعث درک بهتري از موضوع مي شود.

وي خاطرنشان کرد: توسعه و رشد پژوهش در کشور ضمن نياز به زير ساخت هاي سخت افزاري به عوامل نرم افزاري مانند کتابها، مجلات و مقالات چاپ شده احتياج دارد و عامل ديگري که در پژوهش مهم است فرهنگ پژوهش است.

محمدی بیان کرد: پژوهش بايد در آموزش و پرورش ما از همان دوران ابتدايي نهادينه شود و دانش آموز را يک دانش آموز پژوهش مدار تربيت کنيم که در دوران دانشجويي خودش به دنبال کشف علم برود و به کپي برداري مقالات و يافته هاي ديگران روي نياورد.

اين استاد دانشگاه تاکید کرد: براي پيشرفت و توسعه کشور و نهادينه کردن فرهنگ پژوهشي همه دستگاه ها و نهادهاي آموزشي بايد با يک عزم ملي به اصلاح ساختار آموزشي بپردازند و پژوهش را در کنار آموزش قرار دهند و زير ساخت هاي آن را براي يک جامعه پژوهش محور آماده کنند که در نتيجه جامعه دانشگاهي پژوهش گري تربيت کنيم که در صنعت ما مورد استفاده قرار گيرد و در آينده به يک کشور توسعه يافته و صنعتي تبديل شويم.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 19481

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/19481/تحقيق-پژوهش-اساس-پيشرفت-علمي-کشوري-کپي-برداري-باعث-تضعيف-جامعه-صنعت-کشور-مي-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir