۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۱۹۴۳۲
در چهار محال و بختیاری/

لزوم افزایش فضای سبز با گونه های درختی بومی

فعال محیط زیست استان چهار محال و بختیاری گفت: افزایش فضای سبز با توجه با شرایط استان باید با کاشت گونه های درختی بومی صورت گیرد.
لزوم افزایش فضای سبز با گونه های درختی بومی
 هومن خاکپور در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز با بیان اینکه تاثیر فضای سبز شهری که تلفیقی از کارکردهای شهری، آب و هوا و غیره در روح و روان افراد ساکن در شهر، گردشگران و ... است، بیان داشت: سرانه فضای سبز ۲۵ متر مربع برای هر شهروند است، که در ایران میانگین سرانه فضای سبز برای هر نفر ۱۵ متر مربع است.

خاکپور با تاکید بر اینکه بعضی از استان‌ها و شهرهای کشور از جمله تهران، اصفهان، مشهد و... از فضای سبز خوبی برخوردار هستند، اذعان داشت: ایراد عمده‌ای که در استان به فضای سبز وارد است، عدم گسترش میزان فضای سبز با گونه‌های بومی است.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه فضای سبز در شهرهای استان باید از چمن‌کاری به دلیل محدودیت منابع آبی جلوگیری شود، تصریح کرد: زمانی که صحبت از چهارمحال و بختیاری در سطح کشور می شود همه این استان را به عنوان قطب تولید آب می‌دانند در حالی که بیشتر شهرهای این استان با کمبود شدید آب مواجعه هستند.

خاکپور با اشاره بر اینکه در جهت توسعه فضای سبز اگر چمن کاری در میدان‌ها و پارک‌ها و ... انجام شود به دلیل کمبود منابع آب و تفکیک نشدن آب شرب از غیر شرب خیانت به مردم و منابع مالی است، بیان داشت: در راستای توسعه فضای سبز باید گونه‌ای در سطح شهرها کاشته شود که سازگار با محیط و آب و هوا ، پایدار، کم هزینه و ... باشد.

وی افزود: در کاشت گونه‌های درختی بومی که در حال نابودی هستند در توسعه فضای سبز شهرهای استان تلاش شود.

انتهای پیام /۱۰۲۲ج/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۲۸:۳۲

1 Feb 2020