۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۱۹۴۱۰
به مناسبت فرا رسيدن 16 آذر روز دانشجو

برگزاري و قرائت زيارت عاشورا در دانشگاه سامان

همزمان با فرا رسيدن 16آذر مراسم پر فيض زيارت عاشورا در دانشگاه پيام نور سامان با حضور مسئولين شهرستاني برگزار شد.
برگزاري و قرائت زيارت عاشورا در دانشگاه سامان
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، دعاي پرفيض زيارت عاشورا با حضور کليه مسئولين شهرستاني،خانواده معظم شهدا، معتمدين محلي ،پرسنل دانشگاه و تعدادي از دانشجويان در نماز خانه دانشگاه پيام نور سامان قرائت گرديد.

در ادامه مداح اهل بيت ياد و خاطره شهداي کربلا گرامي داشته , سپس حجت السلام قاسمي در مورد ۱۶ آذر روز دانشجو ، فضايل حضرت محمد(ص) و فوايد نماز سخناني را بيان کردند.
وقايع آذر ۱۳۳۲، نمايانگر واکنش دولت کودتا به فعاليتهاي دانشجويي بود و به دنبال آن سرکوب نظام‌مند تمامي اشکال ديگر مخالفتها، روي داد.۱۶ آذر، توسط کنفدراسيون دانشجويان ايراني خارج از کشور که مرکز اجتماع و مباحثه مخالفان حکومت پهلوي در خارج از ايران بود، روز دانشجو ناميده شد.دانشجويان پس از آن، هر سال در اين روز اعتصابهاي دانشجويي به راه مي‌انداختند و در واقع ۱۶ آذرماه به معيار خوبي براي ارزيابي ميزان نفرت از حکومت شاه و توانايي و نفوذ مخالفان در بين روشنفکران، تبديل شد. اين روز از آنزمان، همچنان از اهميت تاريخي برجسته‌اي در ايران برخوردار بوده است.

همچنين رياست محترم دانشگاه جناب آقاي ابراهيم پور گزارشي جامعي از عملکرد هفت ساله دانشگاه پيام نور سامان در حوزه هاي فرهنگي ، آموزشي ، عمراني براي حاضرين در جلسه ارايه نمودند.


انتهاي خبر1020ج /۶۰۰س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۳۲:۲۲

10 Jan 2020