کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صرفه جویی یک و نیم میلیون دلاری؛

خودکفايي کشور در ساخت کشنده سينک روليفت به دست مخترع شهرکردي

15 آذر 1393 ساعت 12:59

با ساخت دستگاه کشنده "وينچ سينکرو ليفت " کشور ما به خودکفايي در توليد محصولات کشنده رسيد.


به گزارش جهانبین نیوز، وينچ سينکرو ليفت کاربردي در صنايع کشتي سازي براي نخستين بار در کشور توسط متخصصان شهرک صنعتي شهرکرد طراحي و ساخته شد.

با ساخت دستگاه کشنده "وينچ سينکرو ليفت  " کشور ما به خودکفايي در توليد محصولات کشنده رسيد.


قهرمان علي محمدي نافچي، سازنده اين دستگاه  در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر گفت: اين دستگاه کشنده شامل موتور، گيربکس و قرقره مرکبي با طراحي ويژه مورد استفاده در صنايع کشتي سازي است که تا قبل از اين، انحصار آن متعلق به کشورهاي اروپايي بوده است.

علي محمدي که کارمند بازنشسته کشتي راني است ادامه داد: دستگاه وينچ سينک روليفت در مواقع تعميرات کشتي و به هنگام خروج آب پيماهاي بزرگ به کار برده مي شود.

وي در خصوص مشخصات اين دستگاه بيان داشت: اين کشنده، قابليت حمل کشتي ها با وزن بيش از 300 تن را با سرعتي افزون بر 20 سانتي متر در دقيقه دارد.

اين سازنده کشوري افزود:دستگاه کشنده کشتي، تنها با 100هزار دلار در ايران ساخته شده است، اين درحالي است که نمونه مشابه خارجي آن بيش از يک و نيم ميليون دلار از اروپا و آمريکا به کشورهاي آب خيز صادر مي شده است.

وي گفت: هم اکنون چهار دستگاه وينچ سينک روليفت  ديگر در حال ساخت و آماده سازي هستند.

 سيد نعيم امامي، رئيس سازمان صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختياري نیز با اشاره به اينکه ساخت و تحويل نخستين دستگاه وينچ در صنعت کشتي‌سازي کشور رخداد مهمي است، گفت: با ساخت دستگاه وينچ سينکر وليفت بيش از ۷۰ درصد صرفه‌جويي ارزي در کشور شده است.


به گفته وي، بيش از ۱۰۰ نفر کارگر ماهر به صورت مستقيم و غير مستقيم مي‌توانند در زنجيره توليد وينچ مشغول بکار شوند.

امامي با بيان اين که در سال‌هاي تحريم، اين دستگاه به شرکت‎هاي نيازمند ايران تحويل داده نشده است،اظهار داشت: حمايت از اين توانمندي داخلي، زمينه‌ساز ساخت ساير قطعات و تجهيزات شامل لنگر، پنجره‎هاي ضد آب با تحمل دماي بسيار بالا، درهاي آب بند کشتي فراهم مي‌شود.


امامي خاطرنشان کرد: تجهيزات منحصر به فرد در يک کارگاه ساده با زيربناي هزار متر مربع و با کم‎ترين امکانات و تجهيزات و با کمک خلاقيت مجريان به ثمر رسيده است؛ صادرات اين دستگاه هم با حمايت تسهيلاتي ميسر است.

انتهاي پيام1010ج/510ب


کد مطلب: 19354

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/19354/خودکفايي-کشور-ساخت-کشنده-سينک-روليفت-دست-مخترع-شهرکردي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir