کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معلول نیازمند همدلی است نه ترحم

12 آذر 1393 ساعت 9:41

هنرمند و حافظ قرآن روشندل: بعد از نابينايي اعتماد به نفس و انگيزه ام برای ادامه زندگی بيشتر شد.


سرور علمدار قهفرخي در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: از کلاس پنجم دبستان که نابينا شدم با تلاش و انگيزه بيشتر به فعاليتهاي هنري ورزشي و اجتماعي پرداختم.

اين جوان با استعداد که فعاليت قرآني خود را از سن ۱۶ سالگي شروع کرده اظهار داشت: حافظ ده جزء قرآن ام و در رشته هاي تدبر و تفسير و تجويد قرآن کار کرده ام و الان دانشجوي کارشناسي روانشناسي هستم.

وي در خصوص فعاليتهاي فرهنگي هنري خود توضيح داد: در رشته هاي موکت بافي، حصير بافي، مرواريد بافي، مکرومه بافي و قالي بافي و چرم دوزي فعاليت دارم و مدرک کسب کرده ام.

علمدار قهفرخي که در رشته گل بال مقام سوم تيمي کشوري را هم دارد تاکيد کرد: از لحاظ توانايي و استعداد فرقي بين نابينايان و ساير افراد نيست و همه مي توانند با تلاش و پشتکار به موفقيت برسند.

وي با توصيه جوانان به شرکت در فعاليتهاي هنري و فرهنگي و ورزش و قرآني تصريح کرد: جواني و نوجواني بهترين زمان آموزش و آموختن است.

علمدار قهفرخي گفت: حفظ قرآن تاثير مثبت خوب در زندگي و تقويت روحيه دارد و ما هر چه داريم از قرآن داريم.

وی تاکید کرد: معلولیت اصلاً باعث افسردگی و دلمردگی نمی شود و اگر با اعتماد به نفس و انگیزه با شرایط کنار آییم می توانیم مثل هر انسان معمولی به زندگی زیبا و آرام خود ادامه دهیم.

علمدار قهفرخی افزود: معلول نیازمند همدلی است نه ترحم، چه مردم و چه مسئولین با توجه به شرایط معلولان نسبت به برخورد با این قشر جوانب را در نظر بگیرند.

وي با تشکر از خانواده خود بيان داشت: مشوق اصلي من مادرم بود و هميشه از صميم قلب مي گويم مادر دوستت دارم.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 19297

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/19297/معلول-نیازمند-همدلی-نه-ترحم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir