کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به مناسبت هفته ايمني راه ها و مسئوليت ما؛

ایران رتبه دوم تصادفات در دنیا را دارد/ خطای انسانی عامل اصلی تصادفات است

26 آبان 1393 ساعت 13:57

فرمانده نیروی انتظامی بن: اگر چه عوامل بسياري در تصادفات نقش دارند اما بعضي از رانندگان با عدم رعايت نکات ايمني سهم بسزايي را در اين تصادفات دارند.


به گزارش جهان بین نیوز به نقل از خبرنگار زنگ خبر، ايمان پورفراش فرمانده نيروي انتظامي بن در همایشی که به مناسبت هفته ايمني راه ها و مسئوليت ما، توسط شهرداري شهر در کانون حکمت اين شهر برگزار شد، گفت: ايران در دنيا رتبه دوم تصادفات را داراست.

وي ضمن اشاره به زلزله بم که يکي از بزرگترين حوادث ناگوار در ايران بوده است گفت: تصادفاتي که سالانه ما شاهد آن هستيم که گاهي منجر به مرگ و يا جراحات زياد مي شود و خانواده هايي که را درگير اين مسائل مي شوند را مي توان به زلزله بم تشبيه کرد.

پور فراش خطاهاي انساني را عامل اصلي بسياري از تصادفات رانندگي دانست و افزود: اگر چه عوامل بسياري در تصادفات نقش دارند اما بعضي از رانندگان با عدم رعايت نکات ايمني سهم بسزايي را در اين تصادفات دارند.

وي گفت: موتور سيکلت ها به دليلي قيمت ارزان و استفاده از سوخت کم يکي از پرمصرف ترين وسايل نقليه هستند که دليل عمده مرگ ها در تصادفات را نيز در بر مي گيرند.

پورفراش استفاده از کلاه ايمني را يکي از سالم ترين و کم هزينه ترين موارد در کنترل حوادث دانست و گفت: با استفاده از کلاه هاي ايمني مي توانيم نقش بسزايي در کاهش تصادفات ايفا کنيم.


وي فرهنگ سازي صحيح استفاده کلاه ايمني را يکي از اولويت ها دانست و گفت: اگر در جامعه بتوانيم استفاده از کلاه ايمني را به يک فرهنگ تبديل کنيم توانسته ايم تصادفات را کنترل کرده و از آسيب هاي تصادفات که بيشتر از ناحيه سر است جلوگیری کنیم.


گفتنی است؛ در پايان اين مراسم به موتورسواران حاضر در جلسه کلاه ايمني اهدا شد.


انتهاي پيام/ف/


کد مطلب: 18978

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/18978/ایران-رتبه-دوم-تصادفات-دنیا-خطای-انسانی-عامل-اصلی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir