کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد حوزه و دانشگاه:

شناخت و اصول شرعي، معيارهاي گسترش فرهنگ ازدواج اسلامي/ جوانان به خاطر بار مالي ازدواج، از فضل خداوند نااميد نشوند

22 آبان 1393 ساعت 9:37

خداوند متعال، به دختران و پسران دستور داده است که از طريق مجاري شرعي و شناختي راه ازدواج را در پيش گرفته و نگران معيشت و هزينه هاي آن نباشند چرا که از فضل بي نهايتش بهره مند خواهند شد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از اساتيد برتر، حجت الاسلام صابري اراکي، مدرس حوزه و دانشگاه در مراسم دهه دوم محرم الحرام که هر شب در مهديه مصلاي امام خميني (ره) شهرکرد برگزار مي شود با اشاره به اهميت موضوع ازدواج در جامعه کنوني و نظرات ائمه اطهار در اين باره گفت: نظر اسلام در باره ازدواج، بر گسترش فرهنگ ازدواج و نکاح است و بر اين عقيده نيست که با هرکس و هر شرايطي که پيش آمد به دنبال ازدواج باشيم.

صابري اراکي نقش ديانت در مراحل ازدواج را انکاناپذير و بسيار پر اهميت خواند و افزود: در اسلام، براي مرداني که همسر خود را از دست داده يا زنان بيوه، هيچ اشکالي و ايرادي در ازدواج آنان نبوده است و سفارش ها هميشه بر تشکيل خانواده بر اساس معيارهاي منطقي و شرعي بوده است.

وي با بيان برخي آداب غلط در ازدواج هاي کنوني در کشور ادامه داد: ازدواج، خود به تنهايي مي تواند مکمل دين هر فرد به شمار آيد اما ازدواج هاي امروزي که حاوي تجملات و آداب غلط و رايجي هستند، اين ۵۰ درصد دين راهم به آتش کشيد اند.

اين مدرس دانشگاه با اشاره به اينکه قرآن، آئين نامه دين و روانشناسي اخلاق و رفتار است، تصريح کرد: بر اساس آيه ۳۰ سوره نور، خداوند متعال، به دختران و پسران دستور داده است که از طريق مجاري شرعي و شناختي راه ازدواج را در پيش گرفته و نگران معيشت و هزينه هاي آن نباشند چرا که از فضل بي نهايتش بهره مند خواهند شد.

صابري با بيان اينکه زندگاني و سيره اهل بيت سلام الله عليه آيينه تمام عيار اخلاق و اعمال مسلمين در امر ازدواج است تاکيد کرد: جامعه امروزي ما نيازي به توصيه ها و سخنان بازيگران هفتاد قلم آرايش در زمينه ازدواج ندارند، چرا که الگوي جامعه اسلامي بايد هم در طريق و هم در رفتار، نقش نمايي کند.

مراسم دهه دوم محرم الحرام از هجدهم تا بيست و چهارم آبان هر شب در مهديه مصلاي امام خميني (ره) شهرکرد برگزار مي شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 18911

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/18911/شناخت-اصول-شرعي-معيارهاي-گسترش-فرهنگ-ازدواج-اسلامي-جوانان-خاطر-بار-مالي-فضل-خداوند-نااميد-نشوند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir