کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده سپاه ناحيه سامان:

ضرورت تقویت معروفات در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی کشور

20 آبان 1393 ساعت 9:40

از سوی مردم و مسئولان در راستاي تقويت معروفات که در اصل نياز به برنامه‌ريزي هاي فرهنگي مي باشد تلاشي صورت نمي گيرد و ضروری است که به این امر توجه بیشتری شود.


به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از سامان ما، حاتم رياحي فرمانده ناحيه مقاومت شهرستان سامان گفت: انجام فريضه امر به معروف و نهي از منکر امروزه در حال فراموشي نيست بلکه اشکال در بي تفاوتي شدن مردم نسبت به اجراي آن است واجراي فريضه به شرايط خاص بستگي دارد ولي فريضه اي مانند نماز و روزه خود به خود به سراغ انسان مي آيد و همراه هميشگي است.

رياحي يکي از سياست هاي رسانه هاي بيگانه را ايجاد استحاله و بي تفاوت کردن مردم نسبت به عقايد دانست و قبح و زشتي بسياري از اعمال ضدارزش شکسته شده است که در اين خصوص نقش رسانه ها بسيار اثر گذار است.

وي ادامه داد: از سوی مردم و مسئولان در راستاي تقويت معروفات که در اصل نياز به برنامه‌ريزي هاي فرهنگي مي باشد تلاشي صورت نمي گيرد گذشتگان در اجراي اين فريضه افراط و تفريط کرده اند و استفاده نابه جا از اين فريضه کرده اند.

فرمانده ناحيه مقاومت سامان اظهار کرد: هر چند که هم در قرآن کريم آمده و هم در مباحث تربيت اسلامي عنوان شده که به غير زبانتان يعني با اعمال درست خودتان (معروف)مردم را به خوبي راهنمايي کنيد.

رياحي در پايان تصريح کرد: ولي با اين حال گاهي لازم است با حفظ شرايط امربه معروف و نهي از منکر عيب (منکر)ديگران را با زباني نرم و با منطق و استدلال به آنان گوشزد نمود.(تذکر لساني)

وی افزود: يعني به تعبير قرآن کريم حکمت و موعظه بايد حسنه باشد که شرط اين امر هم اخلاص در دين است و همچنين خود عامل به آن معروف باشيم در اين شرايط است که معروف با زبان معرفي شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 18877

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/18877/ضرورت-تقویت-معروفات-برنامه-ریزی-های-فرهنگی-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir