کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دهيار لارک:

برداشت زعفران از روستاي لارک آغاز شد

18 آبان 1393 ساعت 11:59

لطيف شريف پور از آغاز برداشت زعفران در روستای لازک خبر داد و گفت: از هر هکتار زمين چهارو نيم کيلو گرم زعفران برداشت مي شود.


به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از زنگ خبر، لطيف شريف پور دهيار لارک و يکي از فعالان عرصه کاشت زعفران در ساتان گفت: کاشت زعفران در اين روستا از سال ۱۳۷۶با الگو گيري از نحو کاشت در خراسان جنوبي آغاز شده است.

شريف‌پور گفت: کاشت زعفران توسط پياز در سال اول صورت مي گيرد و تا مدت هفت الي ده سال متوالي محصول مي دهد.

وي افزود: زعفران گياهي است که نياز به زمين مرغوب و آب فراوان نبوده و در هر اقليمي مي توان آن را کشت دادو منبع درامد اقتصادي باشد.

شريف‌پور، يکي از آفت هاي مخرب براي اين گياه را موش کور دانست وگفت: موش‌کور با اولين بارش در خاک نفوذ کرده و پياز اين گياه را از بين مي برد که براي جلوگيري از اين کار بايد قبل از شروع باران اين گياه برداشت شده و تاجايي که امکان دارد از زمين‌هاي سخت و شني استفاده شود تا موش کور نتواند به خاک نفوذ کند.

وی، زمان کاشت اين گياه را از اوايل شهريور ماه عنوان کرد و گفت: در مناطقي مثل خراسان جنوبي از اويل تابستان کشت شروع مي شود اما در منطقه ما به دليل سرد سير بودن منطقه از اوايل شهريور ماه تا اوايل مهر ماه کاشت انجام مي شود.

شریف‌پور، شروع برداشت اين گياه را از آبان ماه مطرح کرد و گفت: برداشت اين گياه بهتر است در اوايل صبح که عطر اين گياه بالاست صورت بگيرد.

دهيار لارک با اعلام اينکه از هر هکتار متوسط چهار و نيم کيلو زعفران برداشت مي‌شود، افزود: اين گياه از نظر اقتصادي يکي از منابع درآمد خوب است که مي تواند در راستاي اقتصاد مقاومتي نقش به‌سزايي براي استان ما داشته باشد.

 گفتنی است: روستای لارک یکی از روستا های شهرستان بن در 6 کیلومتری مرکز  شهرستان بن واقع شده است.

انتهاي پيام/ف/


کد مطلب: 18837

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/18837/برداشت-زعفران-روستاي-لارک-آغاز

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir