کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرادی کارشناس مسائل بین‌المللی:

افول انحصارگرایی دوحزب حاکم در آمریکا/ سیاست‌های اوباما برای لابی صهیونیست نتیجه‎بخش نبوده است

18 آبان 1393 ساعت 10:00

کارشناس مسائل بین‌المللی گفت: مردم آمریکا بیدار شده و به زودی انحصار سیاست آمریکا در دست دو حزب را کنار زده و در آینده به هر دو این دو حزب پاسخ "نه" می‎دهند.


دکتر سیروا... مرادی کارشناس مسائل بین‌المللی در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین‌نیوز با اشاره به برگزاری انتخابات اخیر در آمریکا اظهار کرد: کاهش بی‌سابقه حضور آمریکایی‌ها در پای صندوق‌های رأی در انتخابات اخیر کنگره نشان‌دهنده این است که مردم این کشور تغییر مداوم میان دو رقیب ثابت «دموکرات و جمهوری‌خواه» را بی‌‌نتیجه می‎دانند و تمایلی برای شرکت در این انتخابات از خود نشان ندادند.

وی، لابی صهیونیست را پشت پرده تمام سیاست‌های داخلی و خارجی آمریکا دانست و افزود: علی‎رغم همه تبلیغاتی که در رسانه‌های غربی مبنی بر وجود دموکراسی در آمریکا انجام می‎گیرد اما دموکراسی به معنای واقعی در این کشور حکم‌فرما نیست.

مرادی با بیان اینکه در آمریکا دیکتاتوری از نوع جدید و نوظهور آن حاکم است، گفت: سیاست‌های پشت پرده عامل تعیین‌کننده در کشور آمریکا است و سیاستمداران آمریکایی هرچه درصدد کتمان این موضوع هستند، راه به جایی نمی‎برند و مردم این کشور دیگر وارد بازی‌های سیاسی این سیاستمداران نمی‎شوند.

استاد دانشگاه شهرکرد با اشاره به پیروزی حزب جمهوری‎خواه در انتخابات کنگره آمریکا، تصریح کرد: نتیجه انتخابات نشان داد که سیاست‌های حزب دموکرات و در راس آن اوباما برای لابی صهیونیست نتیجه‌بخش نبوده است.

مرادی افزود: در دوران ریاست جمهوری اوباما صهیونیست‌ها نتوانستند برنامه‌های خود را در خاورمیانه و به ویژه در رابطه با سوریه و عراق عملی کنند، برهمین اساس انتخابات رابه نحوی مدیریت کردند تا حزب جمهوری‎خواه که به مراتب تندروتر و خشن‌‎تر از دموکرات‌ها هستند اکثریت را به دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی حزب جمهور‌خواه در انتخابات کنگره به معنای این نیست که این حزب مطلوب مردم است بلکه نشان‌دهنده تبعیت این حزب از لابی صهیونیست‌ها است.

مرادی با بیان اینکه نظام دو حزبی آمریکا در حال افول است، اظهار کرد: مردم آمریکا بیدار شده و به زودی انحصار سیاست آمریکا در دست دو حزب را کنار زده و در آینده به هر دو این دو پاسخ جواب "نه" می‎دهند.

وی افزود: در آینده زمام امور آمریکا در دست احزابی قرار می‌گیرد که از دل مردم عادی رشد کرده باشند.

انتهای پیام/ خ ز/


کد مطلب: 18835

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/18835/افول-انحصارگرایی-دوحزب-حاکم-آمریکا-سیاست-های-اوباما-لابی-صهیونیست-نتیجه-بخش-نبوده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir