کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه بن:

استقامت در مذاکرات رمز پيروزي است

16 آبان 1393 ساعت 19:26

اگر در مذاکرات استقامت کنيم پيروز شده و مي‌توانيم با بهره‌گیری از انرژي هسته ای به عنوان يک منبع درامد بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را رفع کنیم.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  زنگ خبر، حجت‌الاسلام غضنفري امام جمعه بن گفت: عاشورا گرچه گذشت اما درس ها و پيام هاي عاشورا تا قيامت پابرجاست.

غضنفري، مهم ترين درس عاشورا را از خودگذشتگي براي دين دانست و گفت: براي ماندگاري و تقويت دين بايد از هرچيزي گذشت.

امام جمعه بن گفت: بصيرت لازمه هر اقدامي است و افرادي که در جهت دين فعاليت مي کنند بايد با بصيرت کامل قدم بر دارند.

وي، بي بصيريتي را عامل فريب خوردن مردم دانست و گفت: بي بصيرتي در واقعه عاشورا موجب شد عده اي شمشير کشيده و عده اي در خانه خود بماند.

غضنفري گفت: عده اي ماهواره را الگوي زندگي خود مي دانند،ماهوراه اي که مجري آن آمريکا و انگليس است که دروغ گوي محض است.

وي افزود: کسي که زمينه گناه برايش فراهم است و گناه مي کند ايمانش سست است.

غضنفري گفت: همه کارهاي ما حتي عزاداري هايمان براي سيدالشهدا بايد رنگ و بويي از سيدالشهدا داشته باشد و امر ايشان در اين مراسمات زنده شود.

امام جمعه بن گفت: درس هاي امام حسين (ع) تا قيامت جاري است و بايد الگوي زندگي هاي ما شود.

غضنفري تقواي الهي را رمز رستگاري دانست و گفت: کسي که تقواي الهي پيشه مي کند روزيش از مسيري فراهم مي شود که فکر آن را هم نمي کند.

وي ضمن تشکر از هيئت هاي برپا کننده عزاداري سيدالشهدا گفت: هيئت هايي که براي عزاداري سيدالشهدا برپا مي شود بايد دقت کنند به دور از انحرافات باشند و اگر انحرافي در آن ديده شد همه امربه معروف و نهي از منکر کند که يکي از درس هاي بزرگ عاشورا احياي فريضه امربه معروف و نهي از منکر است.

غضنفري، تداخل برنامه هاي عزاداري با زمان پخش اذان را امري اشتباه دانست و گفت: همه ائمه (س) براي انجام اين واجب در زمان اول وقت قيام کردند و اگر ما مي خواهيم اثبات کنيم که پيرو راه آنان هستيم بايد هيئت ها را در زمان نماز تعطيل کرده و به نماز اول وقت بپردازيم.

وي عدم تجمع هيئت هاي مذهبي را در بن يکي از ايرادات دانست و گفت: هيئت هاي ما بايد با مستقر شدن در يک مکان و يک دست شدن به همه ملل ثابت کنند هدف برپايي عزاداري براي سيدالشهداست.


امام جمعه بن پيرامون مذاکرات هسته اي گفت: اوباما خود صراحتا اعلام کرده است که اگر مي توانست يک پيچ هم از دستگاه هاي انرژي هسته اي نمي گذاشت بماند.

وي افزود: اين اعتراف به خوبي نشان مي دهد که آمريکا از ايران مي ترسد و جرات دخالت در امور ايران را ندارد.

غضنفري ضمن اشاره به حرف اوباما در روز گذشته که گفت" ايران به دليل فشارهايي که تحريم ها بر آن وارد کرده وارد مذاکرات شده اند" گفت: ايران از سال هاي پيش درگير مذاکرات هسته اي است و اين موضوع به دولت فعلي برنمي گردد بلکه در دولت هاي گذشته هم وجود داشته است.

وي اقتصاد وابسته به نفت را عامل بسياري از مشکلات اقتصادي دانست و گفت: چرا بايد با وجود استعدادهاي فراوان در ايران نفت خام خود را با قيمت هاي ارزان صادر کنيم و دوباره با تغیيرات اعمال شده بر آن با قيمت هاي گزاف بخريم.

وي استقامت در مذاکرات را رمز پيروزی دانست و گفت: اگر در مذاکرات استقامت کنيم پيروز شده و مي‌توانيم از اين انرژي به عنوان يک منبع درامد استفاده کنيم.

انتهاي پيام/ف/


کد مطلب: 18805

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/18805/استقامت-مذاکرات-رمز-پيروزي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir