کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برخی اسلام را فقط به خاطر پست و مقام می خواهند/ انگلیس افرادی را با ظاهر اسلامی برای مقابله با اسلام حسینی تربیت کرد

14 آبان 1393 ساعت 10:01

برخی فقط به خاطر پست و مقام، اسلام را می خواهند، به هر قیمتی به دنبال رسیدن به جایگاهی هستند و از هر ابزاری استفاده می کنند که عمر بن سعد مصداق این گونه اسلام است.


به گزارش جهان بین نیوز، حجت الاسلام قدیمی نژاد در جمع عزاداران حسینی در روز عاشورای حسینی در مصلای شهرکرد با اشاره به اینکه با توجه به رفتار و میزان پیروی افراد از آموزه های اسلامی، چند نوع اسلام تعریف می شود افزود: برخی تا زمانی که خوشی و راحتی وجود دارد در دایره اسلام قرار می گیرند و به محض بروز اولین سختی و مشکل از اسلام دست بر می دارند.

وی در تبیین نوع دیگری از اسلام افزود: برخی با اینکه حجت بر آنها تمام می شود، گوشه نشینی را انتخاب می کنند و به زعم خود نه با باطل همراه می شوند و نه حق را یاری می کنند. این گونه افراد با انجام فرائض فردی دینی، نسبت به جامعه و اتفافات آن بی تفاوت هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه، فرار کردن از آزمایش الهی را خصوصیت نوع دیگری از مسلمانان برشمرد و گفت: این افراد به قول معروف به دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند اما حتما مورد آزمایش قرار می گیرند مانند کسانی که در پاسخ به درخواست یاری امام حسین(ع) به ایشان می گفتند که ما اسب و شمشیر در اختیارتان قرار می دهیم ولی خودمان نمی آییم.

قدیمی نژاد در تشزیح اسلام سست عنصران گفت: در این گونه اسلام، همراهی اولیه با امام زمان، وجود دارد اما به مرور زمان سست می شوند و از این دایره خارج می شوند.

وی، سلیمان بن صرد خزاعی را نماد اسلام، انقلابی های پشیمان دانست و افزود: این گونه افراد خود به اجتهاد می پردازند و از امام زمان تبعیت نمی کنند.

این استاد دانشگاه، با بیان اینکه برخی فقط به خاطر پست و مقام، اسلام را می خواهند، به هر قیمتی به دنبال رسیدن به جایگاهی هستند و از هر ابزاری استفاده می کنند که عمر بن سعد مصداق این گونه اسلام است.

قدیمی نژاد، نوع دیگری از اسلام را اسلام اموی دانست و در تشریح آن افزود: بنی امیه، شراب، رقص و آواز حرام را در حکومت اسلامی برای اولین بار ایجاد و ترویج کردند و  در بدعتی دیگر خلافت را به سلطنت تیدیل کردند. این گونه اسلام، فقط ظاهر آن حفظ شده و از درون تهی است.

وی با اشاره به فتنه انگیزی و خباثت انگلیسی ها در ترویج اسلام منهای حکومت، ولایت و سیاست یا همان اسلام اموی گفت: انگلیسی ها به واسطه فعالیت های مستر همفر، افرادی را با ظاهر اسلامی و به تقلید از علما، تربیت کرد تا در مقابل اسلام حسینی و انقلابی بایستند که ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش از اینگونه افراد است.

این استاد حوزه با اشاره به فرمایش پیامبر گرامی اسلام مبنی براینکه در آخر الزمان دولتی خواهد بود که زمینه ظهور منجی بشریت را فراهم می کند افزود: کاملا مشهود است که در دنیا، فقط انقلاب اسلامی ایران است که مصداق این حدیث است و این مایه شادمانی است و وای به حال کسانی که خود را از این دایره خارج کنند.

قدیمی نزاد در پایان گفت: کسانی که مشکلات کشور را انکار کنند، احمق هستند ولی اگر کسی بخواهد به خاطر این مشکلات اصول نظام را زیر سوال ببرد، خباثت کرده است و مردم فقهایی را که بدون در نظر گرفتن خون شهدا و امکان اقامه عزای حسینی در کشور، انقلاب را زیر سوال می برند را کنار بگذارند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 18771

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/18771/برخی-اسلام-فقط-خاطر-پست-مقام-می-خواهند-انگلیس-افرادی-ظاهر-اسلامی-مقابله-حسینی-تربیت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir