کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حضرت ابوالفضل (ع) جوانی با بصیرت، شجاع و غیرتمند

12 آبان 1393 ساعت 13:29

حضرت ابوالفضل جوانی با بصیرت بود که با شناخت صحیح از اوضاع زمان خود و با آگاهی کامل به حمایت از امام زمان خود اقدام نمود.


به گزارش جهانبین نیوز حجت الاسلام سید عباس قدیمی نژاد در صبح روز تاسوعای حسینی به ذکر خصائص اخلاقی حضرت ابوالفضل العباس (ع) پرداخت. وی حضرت عباس علیه السلام را جوانی شجاع و غیرتمند که حاضر به پشت کردن به امام و مولایش حسین (ع) نشد معرفی کرد و گفت حضرت ابوالفضل جوانی با بصیرت بود که با شناخت صحیح از اوضاع زمان خود و با آگاهی کامل به حمایت از امام زمان خود اقدام نمود.

وی حضرت عباس علیه السلام را بهترین الگو برای جوانان امروز دانست که میتوانند با تاسی به اخلاق و منش او، از گمراهی و گرفتار شدن در دام دشمنان انقلاب رهایی یابند.

حجت الاسلام قدیمی نژاد فرهنگ غرب را بر خلاف سایر فرهنگ ها که همگی با هم تعامل و همزیستی دوستانه دارند، فرهنگی مهاجم که قصد حذف و نابودی فرهنگ های دیگر را دارد برشمرد و اذعان داشت: دنیای امروز دنیایی است در آن جنگ علیه فرهنگ ها جاری است و دشمن با اتکا به جادوی رسانه ای خود در حال رسوخ دادن فرهنگ مهاجم خود در جوامع دیگر و از جمله جامعه ماست.

وی گفت: امروز دشمنان اسلام و انقلاب کاری میکنند که جوان ما از اینکه چهره و شکل و شمایل مذهبی داشته باشد یا کار مذهبی کند، احساس شرم و خجالت داشته باشد.

قدیمی نژاد مشکل اصلی و اساسی غرب و در راس آن آمریکا با ایران را در این نکته دانست که ما به آنها گفته ایم که حاضر نیستیم فرهنگ منحط شما را بپذیریم و به اصول و عقاید و باورهای فرهنگی خود اعتقاد و اعتماد کامل داریم.

وی در خصوص شبهه ای که دشمنان انقلاب در مورد مسائل و مشکلات اقتصادی موجود در جامعه در دل جوانان می اندازند و قصد دارند نظام اسلامی را نظامی فاقد توانایی های لازم برای اداره جامعه معرفی کنند گفت: مسبب بسیاری از مشکلات اقتصادی ما آمریکا است و البته در خود جامعه آمریکایی هم مشکلات اقتصادی و مسائل فراوان و عدیده دیگر موج میزند و هیچ دولت و ملتی نیست که فاقد مشکلات اقتصادی باشد. زیرا اصولا مبنای زندگی در این جهان تحمل برخی مشکلات است همچنان که خداوند متعال هم در قرآن کریم تصریح میفرمایند که شما بندگان را در دنیا به انواع گرفتاری و بلا مبتلا میکنیم تا بیازمائیم کدامتان بهتر عمل میکنید " لِیَبلُوَکُم اَیُّکُم اَحسَنُ عَمَلا ".

قدیمی نژاد با اشاره با دعوت به مذاکره آمریکا از ایران در جریان مذاکرات هسته ای، به قضیه دعوت کردن شمر از ابوالفضل العباس (ع) در واقعه کربلا برای جدا شدن ایشان از سپاه امام حسین علیه السلام اشاره نمود و گفت: همانطور که حضرت عباس (ع) حاضر نشد تا امام و عزت و ارزش های خود را به امان نامه بی ارزش یزیدیان بفروشد، نمایندگان ما در گفتگوهای اتمی نیز نباید عزت و شرافت ملت ایران را به شیطان بزرگ بفروشند و باید با هوشیاری کامل و تاسی از حضرت ابالفضل العباس (ع) مدافع حق و حقیقت باشند.


انتهای خبر/


کد مطلب: 18744

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/18744/حضرت-ابوالفضل-ع-جوانی-بصیرت-شجاع-غیرتمند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir