کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مبلغ حوزه علمیه قم در شهرکرد:

عاشورا خلاصه اي از تمامي فضايل اسلام/ تحليل پيامبر اکرم(ص) از کربلا، تجديد بعثت است

4 آبان 1393 ساعت 9:57

دهه محرم کمتر از دهه ذيحجه نيست ، با خود قرار بگذاريم که برخي اعمال و گناهان را براي هميشه از زندگي جدا کنيم، از هياهو و تنش هاي سياسي و بلواها و ايجاد درگيري هاي حزبي پرهيز کنيم، دشمن را با رفتار پسنديده خود، به سمت ولايت پذيري دعوت کنيم و رفتاري حر گونه داشته باشيم.


به گزارش جهان بین نیوز به نقل از اساتيد برتر، حجت الاسلام و المسلمين سيد عباس قديمي نژاد، مبلغ اعزامي حوزه علميه قم، صبح امروز در جمع عزاداران حسيني در مصلاي امام خميني (ره) شهرکرد به بيان تحليل هاي کربلا و حوادث عاشورا پرداخت و گفت: يکي از تحليل هاي رايج از نهضت کربلا، ارائه گزارش و نقل تاريخي اين نهضت است.

وي گفت: تحليل دوم اين است که عده اي، هم به جهت بيان و گزارش ماوقع حوادث دهه محرم شصت و سوم هجري و هم براي همدردي و هم نوايي با اين خاندان نبي اکرم (ص) اين نهضت را براي مردم بازگو مي کنند.

قديمي نژاد ادامه داد: در تحليلي ديگر، علاوه بر بازگويي نکات عاشورا و همدردي با پيروان حسيني، عده اي به منظور انتقام گيري و دادخواهي از قاتلان حضرت اباعبدالله الحسين هستند.

اين مدرس حوزه علميه در تشريح تحليل چهارم از واقعه عاشورا گفت: عده اي هم معتقد به اين هستند که کربلا يک حماسه است اما، امام حسين(ع) فراتر از يک حماسه بوده و براي دفاع از اسلام دست به فداکاري هاي قهرمانانه زده اند.

حجت الاسلام قديمي نژاد ادامه داد: گروهي از مسلمانان به مساله عاشورا ديد عارفانه دارند و بر اين انديشه هستند که که کربلا يک سلوک عارفانه است بنابراين با توجه به اين که اينکه امام حسين(ع) ديد مادي و دنيوي در اين جريان نداشته است، بايد به با نگاه عرفاني به مسائل قبل و بعد از آن نظر کرده و از آن بهره گيري کنيم.

مبلغ اعزامي حوزه علميه قم با بيان اينکه " کربلا يک واقعه غيبي است" گفت: اين تحليل مويد آن است که در اوج تبليغات رواني و سياست هاي تطميعي و تهديدي دشمن، خداوند متعال براي انسان ها خقايقي را روشن مي سازد که نتيجه اي جز روسياهي دشمنان را در پي ندارد.

حجت الاسلام سيد عباس قديمي نژاد با اشاره به اينکه آخرين و مناسب ترين تحليل از واقعه کربلا، تجديد بعثت رسول اکرم(ص) بود ه است گفت: پيامبر اکرم(ص) با بيان روايت "حسين مني و انا من حسين" متعقد به اين بوده اند که يک بار ديگر شخصيت من زنده خواهد شد و آن هم از طريق امام حسين (ع) صورت مي گيرد، بنا براين چنانچه کسي دنباله رو ايشان نباشد، دين و دنيايش را از دست مي دهد.

وي خاطر نشان کرد: اين اتفاق از ديد نبي اسلام(ص) بدين معناست که هر چيز اعم از اخلاق، تربيت، حکومت، سياست و...در کربلا تحقق پيدا کرد و اين امور مسائلي بودند که در زمان بعد از پيامبر اکرم(ص) در حال فراموشي بودند.


سخنران اولين روز دهه محرم در شهرکرد با تاکيد براينکه عزاداري هاي عاشورا نبايد صرف برگزاري مراسمات و زنجيرزني و دسته جات خاص باشد بيان داشت: اين گونه عزاداري ها بايد عمق داشته و همراه با عمل حاصل از تدبر و تعقل صورت گيرد.


وي افزود: دهه محرم کمتر از دهه ذيحجه نيست ، با خود قرار بگذاريم که برخي اعمال و گناهان را براي هميشه از زندگي جدا کنيم، از هياهو و تنش هاي سياسي و بلواها و ايجاد درگيري هاي حزبي پرهيز کنيم، دشمن را با رفتار پسنديده خود، به سمت ولايت پذيري دعوت کنيم و رفتاري حر گونه داشته باشيم.
انتهای خبر/ح


کد مطلب: 18554

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/18554/عاشورا-خلاصه-تمامي-فضايل-اسلام-تحليل-پيامبر-اکرم-ص-کربلا-تجديد-بعثت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir