کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه کوهرنگ:

اگر داعش بخواهد نسبت به حرم اهل بيت(ع) کوچک ترين غلطي بکند، با مشت پولادين ايران روبه رو خواهد شد

26 مهر 1393 ساعت 8:27

خط قرمز ايران عتبات عاليات و حرم ائمه عراق است و اين يعني اگر داعش بخواهد نسبت به حرم اهل بيت(ع) کوچک ترين غلطي بکند؛ به يقين با مشت پولادين ايران روبه رو خواهد شد


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي کوهرنگ خبر، حجت الاسلام والمسلمين سيدشهاب الدين طباطبايي امام جمعه شهرستان کوهرنگ، در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه با سفارش همگان به تقوا و رعايت حدود الهي، بهترين راه رستگاري را مزين بودن به لباس تقوا دانست و اظهار داشت: آراستگي در لباس تقوا، آراستگي به زيبايي هاي الهي است.

وي در ادامه به 25 ذي الحجه، روز تاريخي مباهله اشاره کرد و گفت: در طول تاريخ بعثت پيامبر اکرم(ص) اتفاق هاي گوناگوني افتاد که ايشان در برخورد با هر کدام از آن ها روش خاصي را به کار برد که از آن ميان مي توان به جنگ ها و مبارزات رزمي و همچنين مبارزات فکري ايشان اشاره کرد.

حجت الاسلام طباطبايي با بيان اين که در روز مباهله پيامبر را دعوت به قسم خوردن در پيشگاه خداوند متعال کردند، افزود: در روز مباهله، قدرت دين خداوند و همچنين حقيقت نبوت براي همگان مشخص شد که مي توان آن را برگ زريني از تاريخ درخشان اسلام برشمرد که اگر جايگاهي بالاتر از جنگ هاي رسول الله(ص) نداشته باشد؛ به يقين ارزش کمتري از آن همه مبارزات رزمي براي نشان دادن حقانيت پيامبر و دين اسلام نداشت.

 بنابراين روز مباهله، روز حقانيت اسلام و ولايت اميرمومنان است که بايد همانند سايراعياد، گرامي شمرده شود و در اين روز مردم به شادي و سرور بپردازند.

اين مقام مسؤول در ادامه به ديدار روزهاي اخير رهبر فرزانه انقلاب با رمضان عبد ا... نيز اشاره کرد و گفت: در اين ديدار رهبران مقاومت، از طرح جديد رهبر فرزانه انقلاب براي مسلح کردن کرانه باختري تشکر کردند و هدايت ها و حمايت هاي ولي امر مسلمين جهان را عامل پيروزي مقاومت در جنگ با اسرائيل بيان کردند.

وي همچنين با تقدير از سخنان رييس محترم جمهور در گزارش چند شب پيش ايشان که به صورت مستقيم از شبکه هاي سيماي جمهوري اسلامي پخش شد، ابراز داشت: رييس جمهور در اين سخنراني، خط قرمز ايران را عتبات عاليات و حرم ائمه عراق عنوان کردند و اين يعني اگر داعش بخواهد نسبت به حرم اهل بيت(ع) کوچک ترين غلطي بکند؛ به يقين با مشت پولادين ايران روبه رو خواهد شد و اين جاي تقدير و تشکر دارد.

حجت الاسلام طباطبايي در ادامه به 26مهرماه، روز تربيت بدني اشاره کرد و با تشريح جايگاه ويژه اين امر در اسلام، خواستار توجه جدي مردم و همچنين مسؤولان به سه ورزش کليدي يعني شنا، تيراندازي و سوارکاري شد.

وي در اين رابطه به برگزاري نخستين مسابقات سوارکاري و تيراندازي در شهرستان کوهرنگ اشاره کرد و ضمن تقدير و تشکر از مسؤولان به خاطر برگزاري چنين برنامه هاي مفرح در سطح شهرستان، خواستار توجه بيشتر مسؤولان به برگزاري برنامه هايي از اين دست شد.

 امام جمعه کوهرنگ همچنين به 28 مهرماه، روز خانواده و تکريم بازنشستگان و به تاکيدات اسلام در اين باره اشاره کرد و گفت: بدانيد و آگاه باشيد کسي که به دنبال رزق زن و بچه خود مي رود و کار مي کند، مقامي به مراتب بالاتر از مجاهد في سبيل الله دارد.

 اين مقام مسؤول بازنشستگان جامعه را مجموعه اي عظيم از تجربيات عنوان و خاطرنشان کرد: کانون هاي بازنشستگان نبايد تنها براي رفاه بازنشستگان برنامه ريزي کنند؛ بلکه بکوشند که از تجربيات آنها نيز براي اداره امور استفاده بهينه صورت گيرد.

 وي در پايان به نزديک بودن ايام محرم اشاره کرد و افزود: هيئت هاي مذهبي خود را براي برگزاري عزاي اباعبدالله آماده کنند و با اتحاد و همدلي، باعث جذب جوانان به هيئت شوند و از تک روي بپرهيزند.

 حجت الاسلام طباطبايي با بيان اين که همه بايد زير يک بيرق سينه بزنند، اظهار داشت: هدف همه ما از گرفتن عزا براي سيد و سالار شهيدان آن است که با آرمان هاي اهل بيت(ع) و ايشان تجديد پيمان کنيم که در اين ميان نقش سازمان تبليغات براي ساماندهي هيات مذهبي و همچنين کانون مداحان بسيار پررنگ است.


کد مطلب: 18344

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/18344/اگر-داعش-بخواهد-نسبت-حرم-اهل-بيت-ع-کوچک-ترين-غلطي-بکند-مشت-پولادين-ايران-روبه-رو-خواهد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir