کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

غدير نقطه وحدت و مانع بزرگ سلطه دشمنان بر مسلمانان است

20 مهر 1393 ساعت 13:51

بازخواني دقيق غدير عامل مهم در وحدت و مانع بزرگ براي سلطه دشمنان بر مسلمانان است.


به گزارش جهان بین به نقل از  بام ایران خبر
در آخرين سال عمر پيامبر(ص) مراسم حجه الوداع با شکوه هر چه تمامتر در حضور پيامبر به پايان رسيد و نه تنها مردم مدينه بلکه مسلمانان نقاط مختلف شبه جزيره عربستان نيز براي کسب يک افتخار تاريخي بزرگ به همراه پيامبر در اين سفر بودند.

روز پنج شنبه سال دهم هجرت بود و درست هشت روز از عيد قربان مي گذشت ناگهان فرشته وحي بر پيامبر نازل شد و اين آيه را خواند يا ايها الرسول بلغ ما انزل اليک من ربک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته... (سوره مائده)، و پيروان و دوستداران علي عليه اسلام که به تعبير پيامبر اسلام از مدتها قبل به عنوان شيعيان شناخته مي شدند از آن روز به بعد رسماً علي(ع) را خليفه و جانشين رسول الله(ص) براي خود مي دانستند. اينها کساني بودند که با ويژگي هاي برتري که داشتند و دارند در بين مسلمانان شاخص هستند.
برخي از ويژگي هاي شيعيان واقعي:
۱- پيروي از اهل بيت عليهم السلام: پيامبر فرمود شيعه ما کسي است که از ما پيروي کند و پا جاي پاي ما بگذارد و به کردار ما اقتدا کند.
۲- محبت اهل بيت عليهم السلام: امام علي(ع) فرمود: شيعيان ما در راه ولايت ما به يکديگر بذل و بخشش مي کنند و در راه محبت ما با يکديگر دوستي مي ورزند و براي زنده کردن امر ولايت ما با يکديگر ديدار مي کنند.
۳- پارسايي و کوشش در اطاعت از خدا: امام علي(ع) فرمود به خدا سوگند که شيعيان من مردماني بردبارند و خدا دين او را مي شناسند از خدا اطاعت مي کنند و فرمانش را مي برند... اينان پيروان پاک و ارجمند من هستند.
۴- پارسايان شبند و شيران روز.
۵- مواسات نسبت به برادران ديني و نيکي به آنان

محب اهل بيت بودن به فرموده پيامبر(ص) ۱۰ اثر در دنيا و ۱۰ اثر در آخرت دارد: هر که خداوند محبت اهل بيت مرا روزيش کند بي گمان به خير دنيا و آخرت رسيده است و در اينکه او اهل بهشت است احدي نبايد شک کند زيرا دوست داشتن اهل بيت من بيست نتيجه به بار مي آورد. ده تا در دنيا ده تا در آخرت. اما نتايج آن در دنيا عبارتند از: زهد، شوق به کار و عمل، پارسايي در دين، رغبت به عبادت، توبه پيش از مرگ، نشاط در زنده داري، چشم برکندن از آنچه مردم دارند، حفظ اوامر و نواهي خدا، دشمن داشتن دنيا و سخاوت و بخشندگي

و اما نتايج آن در آخرت: نامه اعمالي برايش گشوده نمي شود ،ميزاني برايش برپا نمي شود، نامه اعمالش به دست راست او داده مي شود، برات آزادي از آتش دوزخ برايش نوشته مي شود، رو سفيد مي شود، از جامه هاي بهشت بر قامت او پوشيده مي شود، شفاعت او درباره صد نفر از خانواده اش پذيرفته مي گردد، خداوند به او با رحمت و مهر مي نگرد، از تاج هاي بهشت بر سرش مي نهند و بدون حسابرسي به بهشت مي رود.

در غديرخم هم ولايت اميرالمومنين ابلاغ مي شود و هم محبت او و آنان که با بصيرت و شناخت از سيره رسول الله غدير را تحليل نمودند ولايت و اولي به تصرف بودن ولي را گرفتند و همه محبت و دوستدار علي بودن را.

پس غدير اتفاقاً نقطه وحدت است نه اختلاف و سعادت و عاقبت به خيري در غدير با حب و ولايت اميرالمونين و اولادش تضمين مي شود.
بازخواني دقيق غدير عامل مهم در وحدت و مانع بزرگ براي سلطه دشمنان بر مسلمانان است، چرا که ما با اظهار تولي و ارتباط باطني با حضرت علي(عليه السلام) از فيوضات معنوي و برکات وجود او بهره مند مي شويم.

امام علي(عليه اسلام) در روز غدير در خطبه اي در کوفه فرمودند: عمل روز غدير برابر با هشتاد ماه است. کساني که فضل غدير را بدانند از افرادي هستند که قلب آنها براي ايمان امتحان شده است. کساني که فضل امروز را بدانند و معرفت نسبت به آن پيدا نمايند ملائکه هر روز ده بار با آنها مصاحفه مي کنند.

با توجه به جريان غدير عناد، لجاجت و تعصب بيجا را از خود دور مي کنيم و با بزرگداشت اين واقعه در حقيقت به دشمنان خود اين پيام را مي رسانيم که ما کساني هستيم که رهبرمان ظلم ستيز و طرد کننده ظلم بوده است و ما نيز پيرو او خواهيم بود.

پس مسلمان واقعي ظلم را بر نمي تابد و اهل خيانت و ظلم نيست و اساساً ظلم و جنايت و خيانت با مسلماني سازگار نيست چرا که مسلمانان همه پيروان يک رهبرند که رحمه العالمين است و سيره نبوي در همه مسلمين به صورت خاص و سيره علوي بالاخص در بين آنها جاري است و امروز ادعاي واهي و تهمت بر اساس خشونت و جنايت حربه ديگري است که از جانب دشمن شيطان صفت مسلمين به آنها نسبت داده مي شود و حکومت هاي ديکتاتور مآب که تنها عامل به قدرت رسيدن و مطرح شدن در آنها زور مي باشد براساس هواخواهي و خودمداري و استبداد ذاتيشان وقتي خود را عاجز از تسلط بر مسلمانان مي بينند و عجز آنها در مقابل قدرت الهي مسلمين هر روز آشکارتر مي شود چون چاره اي و راهي براي دفاع از قدرت پوشالي خود نمي بينند از حربه تخريب استفاده نموده و سعي مي کنند که چهره اسلام و مسلمان را در جهان خشن، بي فرهنگ و به دور از تمدن نشان دهند غافل از اينکه يريدون ان يطفئوا نورالله بافواههم والله متم نوره و لوکره الکافرون( سوره توبه)

آري اين اسلام و نور الهي آن است که هر روز به اذن و مشيت الهي پر نور تر و روشن تر از قبل به جهانيان مي تابد و گروههاي دست نشانده امريکايي و صهيونيستي همچون داعش اگر خدا بخواهد خود باعث روشنتر شدن نور اسلام و رسوايي هر چه بيشتر عاملان آنها خواهند شد همانگونه که امروز همه مسلمانان يکپارچه از شيعه و سني همه فرياد وحدت و برائت از دشمنان سر دادند و اين برکت غدير است که آن روز همه با هم فرياد تصديق پيامبر(ص) و محبت علي عليه السلام را سر دادند و امروز همان فرياد با تبعيت از رسول الله (ص) بلند است و شيعه و سني همه به اهل بيت عليهم السلام محبت دارند چرا که آن را راه سعادت و خوشبختي مي دانند.

و اين روز عزيز را که علي عليه السلام در آن به عنوان ولي و سرپرست امت بعد از پيامبر معرفي مي شود جشن مي گيرند و به هم تبريک مي گويند که امام رضا عليه السلام مي فرمايد: اين روز روز عيد خاندان محمد صلي الله عليه وآله السلم است که هر کس آن را عيد بگيرد خداوند مالش را زياد مي کند و هر کس مومني را در اين روز زيارت کند خداوند بر قبر او هفتاد نور وارد مي کند و قبر او را وسيع مي نمايد و هر روز در قبرش او را هفتاد هزار ملک زيارت مي کنند و او را به بهشت بشارت مي دهند. (اقبال ص ۴۶۵)

پس الحمدالله الذي جعلنا من المتمسکين بولايه علي بن ابيطالب (عليه السلام)

آمنه احمدي/ کارشناس ارشد فقه و اصول


کد مطلب: 18256

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/18256/غدير-نقطه-وحدت-مانع-بزرگ-سلطه-دشمنان-مسلمانان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir