کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازروايي واقعه غدير در شهرکرد برگزار مي‌شود

19 مهر 1393 ساعت 12:35

بازسازي و بازروايي واقعه غدير همزمان با سراسر کشور براي سومين بار در مرکز استان انجام مي‌شود.


به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از بام ایران خبر، فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان شهرکرد از بازسازي و بازنمايي واقعه غدير در شهرکرد خبر داد.

مهران مرادي گفت: اين حرکت فرهنگي و ارزشمند همزمان با سراسر کشور براي سومين بار در مرکز استان انجام مي شود.

وي افزود: اين طرح براي اولين بار در سال ۱۳۸۹ به ابتکار فرمانده بسيج مستضعفين در جوار مسجد جمکران اجرا و در سالهاي بعد با استقبال مردمي در سراسر کشور اجرا شد.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان شهرکرد بيان داشت: اين کار بزرگ و تاريخي و تاثير گذار امسال در روز عيد غدير خم با مشارکت هياتهاي مذهبي شهرستان شهرکرد راس ساعت ۹:۳۰ در محل بيت العباس جنب ترمينال آزادي برگزار خواهد شد.

مرادی اظهار داشت: مسيرهاي حرکت کاروان هاي غديري در شهرکرد بدين شرح است: مسير اول: مسجدالرضا(ع) - خيابان ملت به سمت ميدان بوعلي سينا به سمت بيت العباس، مسير دوم: از حسينيه ۱۴ معصوم به سمت چهارراه بازار به سمت بيت العباس، مسير سوم: از حسينيه اعظم- ميدان بسيج- فلکه آبي - چهار راه بازار به سمت بيت العباس.

وی، ايجاد بستري مناسب براي درک فرهنگ ولايت و تبيين هويت ديني و گسترش آن در جامعه، الگوسازي و معرفي عيد غديرخم، شناساندن و معرفي سيره نبوي و ائمه اطهار(ع) با استفاده از آيات و روايات، ايجاد پيوند ارزشي بين ولايت و نسل جوان، توانمندي جامعه براي پاسداري از ارزش‌هاي ديني و ولایي و کمک به گسترش ارزش‌هاي معنوي و مستندسازي و معرفي تاريخچه روز عيد غدير خم در بين آحاد مردم را از جمله اهداف برگزاري بازسازي واقعه تاريخي غدير بيان کرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 18236

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/18236/بازروايي-واقعه-غدير-شهرکرد-برگزار-مي-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir