کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هنوز چهره فقر و محروميت از سرآقا سید رخت بر نبسته است

19 مهر 1393 ساعت 9:06

در پي سفر مقام معظم رهبري به مناطق محروم شهرستان کوهرنگ، کارهاي خوبي در اين مناطق انجام شده است اما متاسفانه هنوز چهره فقر و محروميت رخت بر نبسته و مردم اين مناطق با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم مي کنند.


 
به گزارش جهانبین به نقل از پايگاه خبري تحليلي کوهرنگ خبر، خطيب جمعه کوهرنگ به سالروز سفر پربرکت رهبر فرزانه انقلاب به شهرستان کوهرنگ و روستاي سرآقاسيد در تاريخ هفدهم مهرماه سال 71 اشاره کرد و ابراز داشت: در پي سفر مقام معظم رهبري به مناطق محروم شهرستان کوهرنگ، کارهاي خوبي در اين مناطق انجام شده است اما متاسفانه هنوز چهره فقر و محروميت رخت بر نبسته و مردم اين مناطق با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم مي کنند.

سيد شهاب الدين طباطبايي مشکل راه، نبود جاده مناسب، کمبود امکانات آموزشي، بهداشتي و درماني را مهم ترين مشکل مردم اين منطقه دانست و به سفر خود در روز گذشته به روستاي سرآقاسيد اشاره و تصريح کرد: حق اين بود که پس از گذشت بيش از 20 سال از سفر رهبر معظم انقلاب به اين منطقه، ديگر شاهد محروميت نباشيم؛ مسؤولان با همه توان در جهت رفع مشکلات اين منطقه وارد ميدان شوند.

حجت الاسلام طباطبايي همچنين به هفته نيروي انتظامي اشاره کرد و ضمن تشکر از عملکرد نيروهاي نظامي و انتظامي شهرستان در ايجاد امنيت و آرامش، خواستار همکاري مردم با نيروهاي انتظامي در برقراري امنيت در منطقه شد.

وي همچنين به سالروز تاسيس وزارت اطلاعات نيز اشاره کرد و گفت: يکي از مهم ترين ارکان نظام اسلامي، وزارت اطلاعات است که اگر نبود مجاهدت هاي خاموش سربازان گمنام اين وزارت خانه، آرامش و امنيت بر کشور حاکم نمي شد و مردم در راحتي به سر نمي بردند.

امام جمعه کوهرنگ ضمن تشکر از تلاش هاي شبانه روزي سربازان گمنام امام زمان(ع) در وزارت اطلاعات، اظهار داشت: اخلاق، اخلاص و حرکت در مسير ارزش هاي اسلامي و ولايتمداري، مهم ترين شاخصه هاي سربازان امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات است که همين ويژگي ها، آن ها را زبان زد خاص و عام در دنيا کرده است.

اين مقام مسؤول در ادامه با تقدير از عملکرد استاندار چهارمحال و بختياري در دفاع از حقوق استان در قضيه آب، تصريح کرد: هر چند آن چه تصويب شده است حق کامل مردم اين استان نيست اما تلاش استاندار که خود از فرزندان اين استان است در جهت دفاع از حقوق مردم استان در مسئله آب ستودني است و ايشان هم بداند که مردم قدرشناس زحمات مسؤرلان تلاشگر خود خواهند بود.

وي همچنين شهادت جمعي از مرزداران کشور در حمله تروريست هاي خبيث را به ارتش جمهوري اسلامي تبريک و تسليت گفت و با انتقاد از اين که مديريت واحدي براي برکندن تروريست هاي مرزي وجود ندارد، خواستار جواب کوبنده از طرف وزارت دفاع به اين گروهک هاي تروريستي شد.

حجت الاسلام طباطبايي در ادامه به خيانت هاي دولت مردان به ظاهر مسلمان ترکيه در تراژدي تلخ مردم کوباني اشاره کرد و افزود: به يقين اگر کوباني سقوط کند، همه مردم آن به دست کثيف گروهک تروريستي داعش قتل عام خواهد شد و در اين ميان ايران هر کمکي مي تواند بايد انجام دهد که اين منطقه به دست داعش جنايتکار نيفتد.

حجت الاسلام والمسلمين سيدشهاب الدين طباطبايي،با سفارش همگان به تقوا و رعايت حدود الهي و با تبريک ميلاد با سعادت امام هادي(ع) و همچنين دهه امامت و ولايتٰ به فرازهايي از زيارت جامعه کبيره اشاره کرد و اين زيارت را هديه امام هادي(ع) به شيعيان دانست.

وي با بيان اين که زيارت جامعه کبيره، مجموعه فشرده عقايد شيعه است خاطرنشان کرد: بر هر شيعه لازم است که به بند بند اين زيارت نامه تعهد داشته باشد و مفاهيم آن را سرلوحه کار و زندگي خود قرار دهد.

امام جمعه کوهرنگ، فرازهاي اين زيارت نامه را ايدئولوژي فکري و اعتقادي شيعيان بيان کرد و گفت:  بدانيد و آگاه باشيد که همه زندگي ما شيعيان در اين زيارت نامه خلاصه مي شود؛ بنابراين بر همگان لازم است که به اين زيارت نامه و ترجمه آن اهتمام ويژه داشته باشند و آن را الگوي زندگي خود قرار دهند.

اين مقام مسؤول با بيان اين که بحث ولايت و جانشيني امير مؤمنان پس از پيامبر(ص) به خوبي در فرازهايي از زيارت جامعه کبيره عنوان شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه دشمنان با ماجراي سقيفه و با انحراف در مسير ولايت، اعتقادات مردم را متزلزل و مردم را از مسير ولايت منحرف کردند.

حجت الاسلام طباطبايي به تاکيدات امام هادي(ع) درباره جانشيني حضرت علي(ع) پس از پيامبر(ص) در قالب دعاي زيارت جامعه کبيره اشاره کرد و گفت: زيارت جامعه کبيره، نه تنها مباني فکري و عقيدتي شيعه را به خوبي مطرح مي کند بلکه به مساله رجعت نيز مي پردازد.

وي با تاکيد به برگزاري جشن هاي دهه امامت و ولايت و ميلاد امام هادي(ع) در مساجد، ادارات و در جاي جاي شهرستان کوهرنگ، از حضور حداقلي مردم در اين مراسمات انتقاد کرد و ابراز داشت: متاسفانه حضور مردم و مسؤولان شهرستاني در برنامه هاي مذهبي و نماز جمعه کم رنگ است و اين درخور فرهنگ ناب قوم بختياري نيست.

انتهای پیام/


کد مطلب: 18229

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/18229/هنوز-چهره-فقر-محروميت-سرآقا-سید-رخت-نبسته

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir