کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل حج و زیارت استان:

تشرف 315 زائر چهارمحال و بختیاری به خانه خدا/ جوان‌ترین زائر 24 سال سن دارد

15 مهر 1393 ساعت 10:01

جوان‌ترین زائر استان خانمی با 24 سال سن و پیرترین زائر با 85 سال سن امسال به خانه خدا مشرف شدند.


یوسف آقابزرگی مدیرکل سازمان حج و زیارت چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با جهانبین‌نیوز از افزایش 15 درصدی زائران استان خبر داد و اظهار کرد: امسال ۳۱۵ زائر بیت‌الله‌الحرام در قالب سه کاروان از استان به سرزمین وحی اعزام شدند که در آستانه بازگشت این زائران از خانه خدا هستیم.

وی افزود: دو کاروان همزمان با 18 مهرماه و یک کاروان دیگر 30 مهرماه از تشرف به خانه خدا به استان بازمی‎گردند.

به گفته آقابزرگی، جوان‌ترین زائر استان خانمی با 24 سال سن و پیرترین زائر با 85 سال سن امسال به خانه خدا مشرف شدند.

مدیرکل سازمان حج و زیارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به تفاوت نحوه اعزام زائران نسبت به سال گذشته، گفت: امسال ثبت‌نام زائران را سه ماه زودتر آغاز کردیم و همین امر باعث شد تا کلاس‌های آموزشی و سایر امور مقدماتی به راحتی انجام گیرد و از این طریق زائران با آمادگی بهتر و بیشتری اعزام شدند.

آقابزرگی با بیان اینکه هیچ یک از زائران استان به ویروس یا بیماری خاصی مبتلا نشده‌اند، تصریح کرد: با توجه به رواج ویروس کرونا و سایر بیماری‌های شایع در عربستان خوشبختانه زائران استان با مشکل خاصی مواجه نشده‌ و در سلامت کامل هستند.

وی با اشاره به برخی آسیب‌های موجود در سنت حسنه ولیمه حجاج، افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر ولیمه حجاج از سادگی و نورانیت گذشته فاصله گرفته و با زرق و برق و تجملات آمیخته شده که انتظار ما از حجاج استان این است که هزینه ولیمه‌ها را کمتر کنند و بخشی از آن را به انجام امور خیریه اختصاص دهند.

آقابزرگی با بیان اینکه حجاج از خرید سوغاتی‌های بسیار در مکه پرهیز کنند، اظهار کرد: یک ماه فرصت خودسازی در خانه خدا نباید به صرف اموری چون خرید سوغاتی‌های بسیاری و اجناس بی‌کیفیت و گران عربستان شود که خوشبختانه زائران استان به این نکته توجه خاصی دارند و هنگام تخلیه بار زائران حجم بارها نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است.

وی بر ضرورت ترویج و تعمیق فرهنگ احسان و نوع‌دوستی در جامعه تاکید کرد و افزود: امسال سه نفر از افراد فیش حج تمتع خود را فروختند و پول آن را صرف امور خیریه کردند.

انتهای پیام/خ ز/


کد مطلب: 18134

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/18134/تشرف-315-زائر-چهارمحال-بختیاری-خانه-خدا-جوان-ترین-24-سال-سن

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir