کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به دليل کاهش جمعيت دانش آموزي؛

کلاس هاي درس بيشتر دبستان هاي کيار چند پايه شده است

6 مهر 1393 ساعت 12:22

سال تحصيلي جدييد در شهرستان کيار در حالي آغاز شد که دانش آموزان مقطع ابتدايي اين شهرستان مجبورند با دانش آموزان ديگر پايه ها در يک کلاس شرکت کنند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار، در پي چند پايه شدن کلاس هاي درس مدارس ابتدايي دخترانه و پسرانه روستاي تشنيز برخي از والدين که بيم آن داشتند که اين امر باعث افت تحصيلي فرزندشان شود اقدام به ثبت نام فرزندان خود در مدارس ديگر شهرها و روستاهاي شهرستان کيار و حتي خارج از شهرستان نمودند.

در اين راستا خبرنگار کيار بيدار گفت‌وگويي با يکي از دبيران مجتمع آموزشي روستاي تشنيز و معاون آموزشي اداره آموزش و پرورش شهرستان کيار انجام داد که در ادامه مي خوانيم:

رئيس مجتمع آموزشي روستاي تشنيز در گفتگو با کيار بيدار گفت: تشنيز در حال حاضر تعداد ۱۳۵ دانش آموز دختر و پسر در مقطع دبستان دارد که در دو دبستان پسرانه جهاد و دخترانه ۲۲بهمن تشنيز به تحصيل مشغول هستند.

وي افزود: با توجه به نرم تعريف شده از سوي اداره ي آموزش و پرورش بر اساس جمعيت دانش‌آموزان مجتمع تشنيز ناگزار از چند پايه کردن کلاس هاي درس خود شد و چون يکي از مدارس تشنيز داراي ۷۵ دانش آموز و ديگري داراي ۶۵ دانش آموز است لذا به هرکدام از اين مدارس تعداد ۴معلم تعلق مي گيرد که با توجه به اين امر لازم است ۱۲کلاس اين دو دبستان در قالب ۸کلاس سازماندهي شوند که چهار کلاس سهم دبستان پسرانه و چهار کلاس نيز سهم دبستان دخترانه مي شود.

شريفي گفت: در حال حاضر کلاس هاي دوم و سوم با يکديگر و چهارم و پنجم نيز با يکديگر تلفيق شده اند و کلاس هاي اول و ششم داراي معلم اختصاصي هستند.

رئيس مجتمع آموزشي تشنيز افزود: اگرچه عده‌اي از اهالي روستا بيم آن دارند که در مدارس با سيستم جديد افت تحصيلي صورت پذيرد اما تجربه و توان معلمان مانع از اين امر مي شود.

در ادامه اين گزارش معاون آموزشي اداره آموزش و پرورش شهرستان کيار هم به خبرنگار کيار بيدار گفت: دليل چند پايه شدن مدارس در شهرستان کيار مالي نيست و تنها دليل آن دستور العمل ابلاغي جديد از سوي وزارت آموزش و پرورش به آدارات آموزش و پرورش است.

حکمي افزود: در حال حاضر بيشتر کلاس هاس درس مدارس ابتدايي شهرستان کيار به دليل کاهش جمعيت دانش آموز چند پايه شده اند که اين امر در يکي از مدارس شلمزار هم اجرايي شده است.

وي گفت: در روستاي اسلام آباد جمعيت دانش آموز به اندازه اي کم است که کلاس شش پايه تشکيل شده است.

وي درخصوص نرم اعلام شده از سوي وزارت آموزش و پرورش جهت تشکيل کلاس ها گفت: به مدارس داراي۶۰ نفر جمعيت ۳معلم،۶۰ تا ۹۰نفر ۴معلم،۹۰ تا۱۱۰نفر ۵ معلم و بيش از آن ۶معلم تعلق مي گيرد که در حال حاضر اکثر مدارس شهرستان کيار جمعيتي کمتر از ۱۱۰دانش آموز دارند.

حکمي ادامه داد در سال جاري هيچ مدرسه اي در شهرستان کيار منحل نشده است .

وي، اجراي اين طرح در سطح مدارس را موفقيت آميز پيش بيني نمود و گفت: با توجه به اينکه سال هاي گذشته جمعيت دانش‌آموزان بالا بود و معلمان بايد به ۲۰ تا ۳۰دانش آموز رسيدگي مي کردند و در حال حاضر هر پايه تنها ۵ تا۱۰دانش آموز دارد لذا معلمان با فراغ بال بیشتري مي توانند به دانش آموزان رسيدگي کنند و اين امر مانع از افت تحصيلي دانش آموزان مي شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 17938

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/17938/کلاس-هاي-درس-بيشتر-دبستان-کيار-چند-پايه-شده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir