کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطيب نماز جمعه بروجن:

شرايط ازدواج آسان در جامعه مهيا شود

4 مهر 1393 ساعت 20:35

خطيب جمعه بروجن از خانواده‌ها خواست که با تسهيل شرايط ازدواج جوانان، برخي تشريفات زائد و بي‌مورد را از عرف معمول در خواستگاري و ازدواج حذف کنند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل ازکلار،حجت الاسلام غلامعلي حسين نژاديان در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر بروجن با اشاره به سالروز ازدواج امام علي(ع) و حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: اساس ازدواج در اسلام بر آساني، سادگي و دوري از تجملات است.

وي با اشاره به اين که تفاخر، تجمل پرستي و چشم و هم چشمي معضلي براي ازدواج جوانان است، تصريح کرد: محبت و دوست داشتن درزندگي موجب استحکام خانواده ها مي شود.

حجت الاسلام حسين‌نژاديان گفت: مهريه هاي سنگين، ايراد و اشکالات نامربوط به افراد وابسته به عروس و داماد، بالا رفتن سن ازدواج، عدم اشتغال، بالا بودن هزينه هاي زندگي، مسکن مناسب نداشتن، سنگين گرفتن هزينه هاي بالاي ازدواج و عدم آشنايي لازم به زندگي مشترک از جمله موانع ومشکلات جوانان در ازدواج است.

خطيب نماز جمعه شهر بروجن بر توجه به ازدواج آسان، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها بايد زمينه ازدواج آسان از جمله پايين نگه داشتن مهريه، کاهش هزينه‌هاي مراسم ازدواج، پرهيز از تامين تجهيزات و لوازم بي مورد در زندگي توجه کنند.

حسين نژاديان، بالارفتن سن ازدواج در جامعه را يک معضل دانست و گفت: بالارفتن سن ازدواج جوانان از جمله مسائلي است که جامعه امروز را تهديد مي‌کند.

وي با نکوهش برخي تشريفات زائد و بي‌مورد در امر ازدواج، گفت: يکي از موانع ازدواج آسان، خريد جهيزيه است و اين در حالي است که تامين حداقل‌هاي يک زندگي مشترک جديد بايد در اولويت اول خانواده‌ها باشد.

خطيب جمعه بروجن از خانواده‌ها خواست که با تسهيل شرايط ازدواج جوانان، برخي تشريفات زائد و بي‌مورد را از عرف معمول در خواستگاري و ازدواج حذف کنند.

وي تاکيد کرد: در هنگام تهيه جهيزيه از خريد وسايلي که شايد انسان در طول عمرش يک بار هم از آن استفاده نکند صرف نظر شود.

حجت الاسلام حسين نژاديان در بخشي ديگر از خطبه‌ها با بيان اين که برنامه هاي هفته دفاع مقدس براي شناخت نسل جديد لازم است بر تبيين رشادت‌ها، فداکاري ها و حماسه آفريني هاي دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس تاکيد کرد.

وي در پايان خطبه ها در تذکري به مسئولان گفت: با کساني که در شب هاي شهادت با برگزاري مراسم جشن عروسي حرمت‌شکني مي کنند به جد برخورد شود.

انتهاي پيام/


کد مطلب: 17892

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/17892/شرايط-ازدواج-آسان-جامعه-مهيا-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir