کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه بن:

تحولات يمن عمق راهبردهاي انقلاب اسلامي در منطقه است

4 مهر 1393 ساعت 16:55

عمق راهبردهاي انقلاب اسلامي را مي توانيم در تحولات اخير يمن شاهد باشيم چراکه آرمان‌های انقلاب به این منطقه نیز صادر شده است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته شهرستان بن همزمان با پنجمين روز از هفته دفاع مقدس با حضور بسيجيان و مردم ولايت مدار اين شهرستان به امامت حجت الاسلام سيد محمد تقي غضنفري امام جمعه شهرستان بن برگزار شد.

غضنفري ضمن دعوت مردم به تقواي الهي گفت: هر کس به دنبال آن است که در ميان مردم عزيز و محترم شمرده شود بايد تقواي الهي پيشه کند و خداوند نيز از راه هاي مختلف روزي آن را مي دهد.

وي به دوران حضرت يوسف اشاره کرد و گفت: تقوا پيشه کردن ايشان باعث گرديد نزد مردم مصر عزيز شود و به مقامات بالا برسد.

امام جمعه بن علت علاقه مستضعفين جهان به مقام معظم رهبري را تقواي الهي دانست و گفت: تمام مردم مستضعف جهان و منطقه علاقه خاصي به مقام عظماي ولايت دارند که به دليل تقوا وبصيرت بالاي ايشان است.

وي ضمن اشاره به اول ذي الحجه سالروز ازدواج تاريخي و الهي حضرت علي (ع) و حضرت زهرا (س) افزود: اين ازدواج با برکتي براي اسلام بوده است چرا که حاصل آن امام حسين (ع) و امام حسن(ع) که سروران بهشتي هستند و حضرت زينب (س) که الگوي تمام نمايي براي زنان ومردان است بوده است.

امام جمعه بن ضمن پرداختن به موانع ازدواج جوانان در کشور گفت: مسئولين بايد موانع ازدواج جوانان را برطرف کنند و زمينه را براي ازدواج آنان فراهم آورند.

وي تاکيد کرد: متهم کردن جوانان به عدم علاقه براي ازدواج وتشکيل خانواده اشتباه محض است.

غضنفري افزود: اگر شرايط اشتغال و سرمايه گذاري براي جوانان مهيا شود ؛جوانان نيز باتوجه به مهارت هاي خود وتحصيلات مربوطه مشغول به کار خواهند شد و بسياري از مشکلات رفع مي شود.

وي خاطرنشان کرد: گاهي خود خانواده ها با جهيزيه هاي بالا و مهريه هاي سنگين موانعي براي جوانان مي تراشند.

غضنفري گفت:تنها محبت بين زوجين است که سبب استحکام خانواده ها مي گردد.

وي افزود: برخي به اشتباه فکر مي کنند که اگر مهريه بالا داشته باشند موجب مستحکم کردن زندگي خود مي شوند اين اشتباهي بزرگ است زن و شوهر بايد به دنبال ايجاد فضايي امن وبامحبت باشند تا زندگيشان دوام داشته باشد.

امام جمعه بن گفت: پنجم مهرماه سالروز حصر آبادان در عمليات ثامن الائمه است.

وي افزود: اوج ولايت مداري رزمندگان ما دراين عمليات با فرمان امام راحل(ره) ديده مي شود که رزمندگان ما حاضر نشدند فرمان ولي امر خود زمين بماند وتمام تلاش خود را براي شکستن حصر آبادان به کار بردند و سرانجام به موفقيت رسيدند.

غضنفري گفت: مانيز همانند رزمندگان اسلام بايد فرامين ولي امرمان حضرت آيت الله خامنه اي را باگوش و جان بپذيريم و نگذاريم حرف ايشان روي زمين بماند.

وي فرهنگ را يکي از دغدغه هاي امام خامنه اي دانست و گفت: ما بايد بيشتر بر روي ولايت خود کارکنيم چراکه هنوز نتوانستيم دغدغه مقام معظم رهبري را در اين باره برطرف نماييم.

امام جمعه بن ضمن اشاره به سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري درحوزه علم وکار آفريني گفت: هدف از ابلاغ اين سياست ها مرجع شدن ايران در جهان است.

وي افزود: امريکا هيچ نيروي متخصص از خود ندارد وهرکسي که در آمريکا مشغول فعاليت است از ساير کشورها است.

غضنفري تاکيد کرد: ما بايد به دنبال پرورش دانشمندان متعهد ومتخصص باشيم چرا که دانشمند متخصص بدون تعهد هيچ ارزشي ندارد.

غضنفري به تحولات يمن اشاره کرد وگفت: زماني يمن حياط خلوت سوري ها بوده است اما امروزه انقلاب اسلامي به اين کشور نيز رسيده است و همانگونه که امام خمينی(ره) فرمودند اين ها به برکت خون شهيدان وهشت سال دفاع مقدس است.

وي تاکيد کرد: عمق راهبردهاي انقلاب اسلامي را مي توانيم در تحولات اخير يمن شاهد باشيم.

انتهاي پيام/ف/


کد مطلب: 17885

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/17885/تحولات-يمن-عمق-راهبردهاي-انقلاب-اسلامي-منطقه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir