:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> جهان بین - 90درصد صنایع خصوصی چهارمحال و بختیاری تعطیل شده است/ عدم سرمایه‌گذاری وزارت راه در استان جان مردم را تهدید می‎کند - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

90درصد صنایع خصوصی چهارمحال و بختیاری تعطیل شده است/ عدم سرمایه‌گذاری وزارت راه در استان جان مردم را تهدید می‎کند

2 مهر 1393 ساعت 8:22

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این که عدم سرمایه گذاری وزارت راه در استان چهارمحال و بختیاری منجر به تهدید سلامت جان مردم می شود، گفت: در حوزه ارتباطات با مشکلات مربوط به راه ها دست و پنجه نرم می کنیم و به علت غیراستاندارد بودن راه‌ها، شاهد حجم بالای تصادفات و آمار تلفات جانی هستیم.


امیرعباس سلطانی در گفت‌و‌گو با جهانبین‌نیوز اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری از معدود استان هایی است که از ظرفیت بالایی در حوزه اشتغال‌زایی برخوردار است و با نیم نگاه کارشناسانه‌ای از جانب مسئولان مربوطه می‌توان این حقیقت را دریافت و بسیاری از مشکلات اقتصادی را رفع کرد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های کشاورزی، محیط زیست، گردشگری و صنعت از فرصت‌های قابل توجهی برخوردار بوده است که متاسفانه باید گفت در حال حاضر با سوء مدیریت مسئولان ذی ربط از بین رفته است.

وی افزود: این بی‌تدبیری تا جایی پیش می‌رود که نه تنها نسبت به بهره‌برداری از ظرفیت‌های قابل بهره‌برداری استان بی‌توجهی شده است بلکه مردم بروجن حتی در سلامت آب آشامیدنی مصرفی نیز با بحران شدیدی مواجه هستند.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار می‌رود از محل بودجه اختصاص داده شده به هر استان، بودجه مختص به استان چهارمحال و بختیاری در اختیار این استان قرار گیرد تا در تمام بخش ها به ویژه بخش گردشگری که حائز اهمیت بسیاری است سرمایه‌گذاری شود.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اوضاع نابه‌سامان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی شامل کمبود امکانات، بودجه و اعتبارات تاکید کرد: با تقویت زیرساخت‌های استان چهارمحال و بختیاری و همچنین عناصر مختلف بخش کشاورزی که به دلیل پررنگ بودن کشاورزی در استان، نقش اساسی در اشتغال‌زایی دارند، امید است که معضل بیکاری استان روند بهبودی را طی کند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه با وجود مشکلات عدیده کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری و توجه به این نکته که کشاورزی از پایه های شغلی حیاتی استان است، تاکنون از جانب وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص اقدام قابل توجهی نشده است .

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که ۹۹ درصد از صنعت استان چهارمحال و بختیاری به بخش خصوصی اختصاص دارد، تأکید کرد: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از این صنایع خصوصی تعطیل شده یا در حال تعطیلی است و این مهم نفع اقتصادی استان را در معرض خطر قرار داده است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این شرایط با توسعه زیرساخت های صنعتی چهارمحال و بختیاری و نیز سرمایه‌گذاری دولت روی صنعت مادر به ویژه فولاد که سرمایه‌گذاری ابتدایی آن پایه‌گذاری شده است، می‌توان انتظار داشت تا در سال‌های آتی توان بالقوه استان بالفعل شود و بهره‌برداری مناسب صورت گیرد.

این نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این که عدم سرمایه‌گذاری وزارت راه در استان چهارمحال و بختیاری منجر به تهدید سلامت جان مردم می‌شود، افزود: در حوزه ارتباطات با مشکلات مربوط به راه‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم و به علت غیراستاندارد بودن راه‌ها، شاهد حجم بالای تصادفات و آمار تلفات جانی هستیم.

امیرعباس سلطانی بیان کرد: استان چهارمحال و بختیاری نقطه اتصال شمال کشور به جنوب است و سرویس دهی پانزده استان داخلی و حتی پنج کشور خارجی را بر عهده دارد و بدین جهت بهتر است از لحاظ راه‌های ارتباطی و مسیرهای عبور و مرور، به نقطه قابل قبولی برسد.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خاتمه با تاکید بر این که چهارمحال و بختیاری فرصت‌های بسیاری را از دست داده و دستخوش تحولات منفی و غیرقابل انتظار شده است، گفت: در صورت ادامه این روند، اشتغال زایی در استان چهارمحال و بختیاری به باد فراموشی سپرده می‌شود و همچنان در انتظار اقدامات دولت در راستای بهره‌برداری از ظرفیت‌های این استان حتی به صورت حداقل هستیم.

پایان پیام/ خ ز/


کد مطلب: 17829

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/17829/90درصد-صنایع-خصوصی-چهارمحال-بختیاری-تعطیل-شده-عدم-سرمایه-گذاری-وزارت-راه-استان-جان-مردم-تهدید-می-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir