کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه شهرکرد:

مردمی کردن اقتصاد مهمترین راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است

22 شهريور 1393 ساعت 13:52

مردمي کردن اقتصاد با توجه به سياست هاي اصل ۴۴ و توانمند کردن بخش خصوصي از مهمترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.


به گزارش جهان‎بین نیوز به نقل از خبرنگار بام ايران خبر، مسئول نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه شهرکرد در جلسه قرارگاه اقتصادي و ستاد پشتيباني اردوهاي هجرت شهرستان شهرکرد گفت: اقتصاد مقاومتي به معني اين است که اقتصاد رو به رشدي داشته باشيم.

حجت‌الاسلام اسماعيل زمانپور افزود: دشمن سه جنگ سخت، نرم و جنگ اقتصادي را عليه ما به راه انداخت که هر کدام نتايج و پيامدهايي را به دنبال داشت.

وي بيان داشت: تمرکز اصلي دشمن بر روي مسائل اقتصادي است و همانطور که مقام معظم رهبري فرمودند آخرين حربه دشمن جنگ اقتصادي است و اگر اين مسير را به خوبي طي کنيم به قله مي رسيم.

مسئول نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه شهرکرد، تورم، گراني، اختلاس و نا به ساماني هاي اقتصادي را از نتايج جنگ اقتصادي دشمن عليه کشور برشمرد و اذعان داشت: تنها راهکار حل اين معضلات پياده کردن اقتصاد مقاومتي است.

زمانپور، مردمي کردن اقتصاد و توانمند کردن بخش خصوصي، مديريت کردن مصرف را از جمله زمينه هاي رسيدن به اقتصاد مقاومتي عنوان کرد.

وی، استفاده از عناصر داخلي جهت نابه سامان کردن اقتصاد، کم فروشي و گران فروشي و خشکاندن درآمدهاي کشور را از جمله شيوه هاي دشمن براي بي ثبات سازي اقتصادي و در نهايت نارضايتي و جدا کردن مردم از نظام عنوان کرد.

زمانپور، مقاوم سازي نظام اقتصادي سياسي، بازسازي و احياي اقتصاد، ايجاد استقلال اقتصادي و قطع وابستگي به خارج و پيشرفت تکنولوژي را از جمله اهداف اقتصاد مقاومتي دانست.

مسئول نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه شهرکرد، مردمي کردن اقتصاد با توجه به سياست هاي اصل ۴۴، کاهش وابستگي به نفت، انجام فعاليت هاي اقتصادي درآمدزاي ديگر و بهره گيري از استعدادهاي برتر را از جمله الزامات اقتصاد مقاومتي برشمرد.

زمانپور با اشاره به وظيفه دولت در اين خصوص تصريح کرد: حرکت براي رفع وابستگي، تمرکز بيشتر بر مسائل اقتصادي، رفع نابه ساماني ها، ساده زيستي متوليان، کنترل واردات بي رويه به کشور و فرهنگ سازي نسبت به اقتصاد مقاومتي از جمله وظايف دولت است.

وي تاکيد کرد: بناي اقتصاد کشور بايد اسلامي و ديني باشد و اقتصاد مقاومتي بنا بر آموزه هاي اقتصادي و ديني براي رسيدن به يک جامعه رو به رشد است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 17588

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/17588/مردمی-کردن-اقتصاد-مهمترین-راهکار-تحقق-مقاومتی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir