کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هنری کسینجر: خطر ایران بیشتر از داعش است!

جام نیوز , 17 شهريور 1393 ساعت 8:26

ایران به دلیل اینکه نفوذ بیشتری در خاورمیانه دارد، فرصتی بزرگی برای ایجاد یک امپراطوری در اختیار خواهد داشت.


به گزارش جهانبین نیوز، روزنامه آمریکایی هافینگتون پست در خبری به اظهارات هنری کسینجر در خصوص قدرت منطقه ای ایران پرداخت.

طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، "هنری کسینجر" وزیر امور خارجه اسبق آمریکا می گوید که «در حال حاضر مشکل و خطر ایران بیشتر از داعش است.»

این دیپلمات معروف آمریکایی و مشاور اسبق امنیت ملی ایالات متحده آمریکا که با رادیو ان.پی.آر گفتگو می کرد، با اشاره به اینکه ایران تهدیدی بزرگتر از داعش برای آمریکاست، تاکید کرد که «ایران به دلیل نفوذ بیشتر در خاورمیانه، فرصتی بزرگ برای ایجاد یک امپراطوری در اختیار خواهد داشت.»

کیسینجر با اشاره به فروریختن مرزهای خاورمیانه که پس از جنگ اول جهانی طی سال‌های ۱۹۱۹ تا ۱۹۲۰ ترسیم شدند، افزود: «این مسئله ایران را از نقطه نظر استراتژیک بسیار قدرتمند می‌کند.»

کسینجر که از وی به عنوان یکی از استراتژیست‌های ارشد آمریکا نام می‌برند، مدعی شد که «من ایران را مشکلی بزرگتر از داعش می‌دانم. داعش یک گروه ماجراجو با ایدئولوژی بسیار تهاجمی است. آنها باید سرزمین‌های بسیاری را به اشغال درآورند تا با داشتن یک قلمرو بتوانند به یک واقعیت استراتژیک تبدیل شوند. من فکر می‌کنم که تقابل با داعش راحت تر و قابل مدیریت تر از تقابل با ایران است.»

وی اضافه کرد: تهران یک کمربند شیعی از مرکز ایران تا بیروت را از طریق بغداد ترسیم کرده است که این امر به تهران فرصت می‌دهد تا امپراطوری خود را این بار با عنوان "امپراطوری شیعه" بازگرداند.

کسینجر در واکنش به سربریدن دومین خبرنگار آمریکایی از سوی داعش گفت که «من طرفدار یک حمله سهمگین علیه داعش هستم» اما «نباید در موقعیتی قرار بگیریم که این گروه بتواند ما را هدایت کند و به استقرار نیروی زمینی آمریکا در منطقه منتهی شود.»

وی با تاکید بر توان برتر هوایی ایالات متحده در برخورد با داعش اضافه کرد: «بعد از اقدام علیه داعش از طریق توان نیروی هوایی، اگر بتوانیم برخی کشورهای دیگر و گروه‌های محلی را برای نبرد زمینی ترغیب کنیم، دراین صورت امکان دارد که آن‌ها را واقعا نابود کرده باشیم.‬»

انتهای پیام/ خ ز/


کد مطلب: 17488

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/17488/هنری-کسینجر-خطر-ایران-بیشتر-داعش

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir