کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مصاحبه با دارنده مدال طلاي کشوري

اخلاق ورزشی مهم تر از کسب مدال و مقام است

16 شهريور 1393 ساعت 9:14

کساني که در عرصه ورزش فعاليت دارند بايد در نظر بگيرند مدال و مقام مهم نيست ؛ اخلاق ورزشي مهم تر است که بايد رعايت شود و اگر اخلاق ورزشي داشته باشيم هميشه موفق خواهيم شد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، نرجس درعلي 17 ساله، دانش آموز سال دوم رشته ریاضی است و هم اکنون به عنوان يکي از نوجوانان موفق شهرستان بن در عرصه ورزش در سطح کشور است؛ خبرنگار زنگ خبر با دارنده مدال طلاي مسابقات قهرماني کشور گفتگویی انجام داده است که در زیر آمده است:

فعاليت ورزشي خود را از چه زماني آغاز کرديد؟
من از ۷ سالگي ورزش خود را با تکواندو و وشو آغاز کردم و از سال ۱۳۹۰ با مربيگري سرکار خانم سليمي به صورت حرفه اي ورزش جودو را شروع کردم و در حال حاضر داراي کمربند قهوه اي و Q۲ هستم.

تا کنون در چه مسابقاتي حضور يافته ايد؟
من بيش از ۷ مسابقه داخل استاني داشتم که هر بار هم مقام قهرماني استان را کسب کردم. در مسابقات کشوري نيز ۴ بار حضور يافتم که امسال به لطف خدا توانستم مقام اول رده نوجوانان کشور را کسب کنم.

برنامه شما براي آينده ورزش و تحصيلي خود چيست؟
به دليل علاقه اي که به رشته افسري دارم و يکي از آموزش هاي دوره افسري کار کردن در رشته جودو هست اين رشته را انتخاب خواهم کرد.

اصلي ترين عامل موفقيت خود را چه مي دانيد؟

در درجه اول ياري خدا اصلي ترين عامل موفقيت من بوده است، همراه بودن خانواده در اين عرصه و زحمات مربي توانمندم خانم سليمي و پشتکار خودم از جمله عوامل موفقيت خود مي دانم.

ميزان آمادگي خود را براي راه يابي به اردوهاي تيم ملي چطور مي بينيد؟
يکي از امتيازات ويژه جودوکاران شهرستان بن مربي توانمند است که به دليل اينکه وی عضو تيم ملي است و مهارت هاي ويژه اي که دارد باعث شده ما از ابتدا با مهارت هاي موردنياز يک ملي پوش آموزش ببينيم و پيروزي هاي پي در پي نصيب بچه هاي اين شهرستان شود.

رقباي شما در حال حاضر چه تيم هايي هستند ؟
تيم همدان و لرستان جز رقباي اصلي من هستند که در بازي فينال مسابقات کشوري نيز توانستم تيم همدان را شکست دهم.

مشوق اصلي شما چه کساني هستند؟
مشوق اصلي من پدر و مادرم هستند و بعد از آن مربي و دوستاني که در اين عرصه فعاليت داشتند، جا دارد همين جا از زحمات پدر و مادرم، مربي توانمندم خانم راضيه سليمي و دوستان جودوکارم زهرا احمدي و زهرا نادري تشکر کنم.


سخن آخر:
کساني که در عرصه ورزش فعاليت دارند بايد هميشه ياد خدا را سرمشق راه خود قرار دهند و بايد در نظر بگيرند مدال و مقام مهم نيست؛ اخلاق ورزشي مهم تر است که بايد رعايت شود و اگر اخلاق ورزشي داشته باشيم هميشه موفق خواهيم شد.

ممنون که وقت خود را در اختيار ما قرار داديد.

انتهاي پيام/


کد مطلب: 17462

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/17462/اخلاق-ورزشی-مهم-تر-کسب-مدال-مقام

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir