کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دوره آموزش و اشتغال فرش دستباف ويژه مربيان قاليباف در شهرستان کوهرنگ برگزار شد

28 مرداد 1393 ساعت 13:29

دوره آموزش و اشتغال فرش دستباف ويژه مربيان قاليباف در شهرستان کوهرنگ برگزار شد.


به گزارش جهانبین به نقل از پايگاه خبري تحليلي کوهرنگ خبر، دوره آموزشي اشتغال فرش دستباف ويژه مربيان قاليباف درشهرستان کوهرنگ برگزار شد.

مهراب جمالپور سرپرست اداره صنعت،معدن وتجارت اين شهرستان با اشاره به اينکه  حمايت از هنرمندان قاليباف در شهرستان کوهرنگ بايد در اولويت کاري دستگاههاي مربوطه قرار گيرد افزود: توجه به مشکلات ساختاري و رفع دغدغه هاي مجتمع ها و کارگاههاي قاليبافي در خصوص امنيت شغلي استاد کاران و بافندگان  از مهم ترين عوامل تاثيرگذار اين طرح است.

جمالپور افزود: پيگيري بخشي از مشکل صاحبان کارگاههاي قاليبافي در راستاي ساماندهي و رونق آن و افزايش کيفيت قالي در  روند بهبود سفارش پذيري و ايجاد آرامش  رواني و امنيت شغلي در پيشبرد توليد موثر خواهد بود.

مهراب جمالپور گفت: در اين دوره آموزشي 40 نفر از مربيان فعال شهرستان کوهرنگ آموزش هاي نظري و عملي فرش را زير نظر اساتيد با تجربه و صاحب نظر استان  فرا گرفتند که اين امر ضمن تقويت صنعت قالي موجب  آشنايي بيشتر استادکاران با مواد اوليه  مورد استفاده در فرش، معايب فرش دستباف، بهداشت و ايمني کارگاه، نقشه و سليقه يابي فرش دستباف مي شود .

وي تربيت و آموزش مربيان جهت به کارگيري آنان در دوره هاي آموزش و اشتغال، استفاده از فارغ التحصيلان فرش و استادکاران بومي به منظور بهره وري بيشتر و ارتقاي کيفيت آموزشي و به روز رساني اطلاعات مربيان آموزشي از جمله اهداف برگزاري اين دوره ي آموزشي دانست و از اعطاي گواهي فني پس از موفقيت در آزمون پايان دوره به فراگيران خبر داد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 17081

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/17081/دوره-آموزش-اشتغال-فرش-دستباف-ويژه-مربيان-قاليباف-شهرستان-کوهرنگ-برگزار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir