کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سلطانی:

مسئولان دولت گذشته با کدخدامنشی می‌توانستند مشکل سوآپ را حل کنند/ ضرر روزانه 220 هزار دلاری از محل قطع سوآپ

خانه ملت , 27 مرداد 1393 ساعت 9:57

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه مسولین وقت می توانستند با کدخدامنشی مشکلات سوآپ راحل کنند، گفت:‌ در شرایط تحریم نیاز به آرامش و تعامل داریم و نباید دشمن تراشی شود.


به گزارش جهانبین نیوز، امیرعباس سلطانی با یادآوری توقف سوآپ در دولت گذشته با بیان اینکه وزیر اسبق نفت معتقد بود که شرکت نیکو در حال انجام تخلف است و باید به سرعت این قرارداد لغو شود، گفت: اشتباه این بود که به جای حل موضوع صورت مساله را پاک کردیم یعنی به جای تغییر شرکت نیکو و یا اصلاح آن به طور کلی کشور را از این درآمد عظیم محروم کردیم.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ،گفت: ایران برای سوآپ از بشکه ۱.۱ دلار دریافت می‌کرد درواقع با سوآپ روزی ۲۰۰ هزار بشکه نفت ایران می‌توانست ۲۲۰ هزار دلار در روز درآمد داشته باشد که با قطع سوآپ از این درآمد کلان محروم شدیم.

وی با بیان اینکه سوآپ به دلایلی شاید تصمیم غیر منطقی قطع شده است و نتیجه اش این شد که ایران ۶ میلیارد دلار محکوم شود،‌ گفت: شاید وزیر وقت احساس کرده ۳ دلار برای سوآپ مبلغ کم بوده و باید به ۷ دلار برسد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه از دست دادن بازار مهم بوده است،‌ افزود: به دلیل قطع سوآپ بازارهایی که با ایران تبادل داشتند قطع رابطه کردند و از این محل ضررکردیم.

این نماینده مردم در مجلس افزود: مسئولان دولت گذشته می توانستند با کدخدامنشی مشکلات را حل کنند چرا که در شرایط تحریم نیاز به آرامش و تعامل داریم و نباید دشمن تراشی شود.

مشاوربیژن نامدار زنگنه درباره قطع سوآپ نفت گفته است: توقف سوآپ، عواقب حقوقی سنگینی را برای کشور به ‌دنبال داشت و اعتبار ایران به‌عنوان کشور مدعی سوآپ نزد کشورهای منطقه از بین رفت.

انتهای پیام/ خ ز/


کد مطلب: 17044

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/17044/مسئولان-دولت-گذشته-کدخدامنشی-می-توانستند-مشکل-سوآپ-حل-کنند-ضرر-روزانه-220-هزار-دلاری-محل-قطع

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir