کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری:

کناره‌گیری نوری‎المالکی نشان داد سیاستمداران شیعه شیفته قدرت نیستند

26 مرداد 1393 ساعت 11:09

کناره‌گیری نوری‌المالکی از نخست وزیری نشان داد سیاستمداران شیعه عراق به دنبال قدرت نیستند بلکه آنچه برایشان اهمیت دارد اقتدار و امنیت کشور است.


احمدرضا بسیج در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین نیوز، با اشاره به تحولات اخیر کشور عراق اظهار کرد: تحولات این کشور از یک سو سختی‌ها و دشواری‌هایی را برای مردم عراق پدید آورده است و از سوی دیگر آزمون بزرگی برای سیاستمداران و مسئولان عراقی به شمار می‎رود.

وی افزود: در نظام سیاسی کشور عراق، رئیس جمهور بایستی از کردها، رئیس مجلس از میان اهل سنت و نخست وزیر از میان شیعیان انتخاب شود.

بسیج ادامه داد: در همین راستا رئیس جمهور و رئیس مجلس عراق انتخاب شدند اما در مورد نخست وزیر عراق میان متفکران شیعی و نمایندگان شیعه مجلس به نوعی اختلاف پدید آمد اما با اتفاقی که صورت پذیرفت یعنی آقای نوری المالکی پذیرفت که از نخست وزیری کناره‌گیری کند نشان داد سیاستمداران شیعه عراق به دنبال قدرت نیستند بلکه آن چیزی که برایشان اهمیت دارد اقتدار و امنیت کشور است.

وی با اشاره به آثار مثبت کناره‌گیری نوری‌المالکی از قدرت، اظهار کرد: این اقدام نوری المالکی نشان داد مسئولان عراقی به دنبال وحدت، همدلی و غلبه بر مشکلات هستند و گروه‌های شیعه در این راستا پیشتاز و الگو به شمار می‎روند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: همچنین گروهک داعش که دلخوش به نوعی تفرقه در میان مسئولان عراقی بود با این عمل، عرصه را بر خود تنگ کرده و به نظر می‎رسد زودتر از آنچه که باید در حوزه سیاسی و میدانی شکست را پذیرا شود تا وحدت و یکپارچگی به کشور و ملت عراق بازگردد.

بسیج با بیان اینکه این اقدام نوری‌المالکی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی هم تاثیرگذار است، گفت: این اقدام می‎تواند برای دیگر کشورهای عربی و اسلامی منطقه الگوی خوبی به شمار برود.

وی خاطرنشان کرد: یک حکومت یکپارچه و متحد در عراق می‎تواند داعشی‌ها را با مقاومت و سختی بیشتری مواجه کند و در تضعیف روحیه و بلکه شکست آن‌ها نقش مهمی داشته باشد.

انتهای پیام/ خ ز/


کد مطلب: 17021

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/17021/کناره-گیری-نوری-المالکی-نشان-سیاستمداران-شیعه-شیفته-قدرت-نیستند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir