کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سیاسی:

کناره‌گیری نوری‎المالکی گامی به سوی وحدت عراق/ وحدت شکل گرفته داعش را مغلوب می‌‎کند

25 مرداد 1393 ساعت 14:06

کناره‌گیری نوری‌المالکی از قدرت و حمایت از حیدر العبادی در تقویت وحدت کشور عراق و نابودی داعش نقش مهمی ایفا می‎کند.


یزدان جلالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به تحولات اخیر کشور عراق اظهار کرد: نوری‌المالکی به دلیل مصلحت و منفعت عراق به نفع حیدرالعبادی از سمت خود کناره‌گیری کرد و علاوه‌بر کناره‌گیری اعلام همکاری نیز با وی کرده است.

وی، حفظ وحدت و یکپارچگی را از مهمترین ضرورت‌های کشور عراق دانست و گفت: با وجود تهدیدات بسیاری که در این کشور وجود دارد به ویژه نیروهای داعش که بزرگترین آسیب را به امنیت این کشور وارد کرده‌ به نظر می‎رسد اقدام نوری المالکی به جا و شایسته بوده است.

جلالی تصریح کرد: البته این در حالی است که این اقدام نوری المالکی به دنبال فتوای آیت‌الله سیستانی مرجعیت کشور عراق و تبعیت از این فتوای وی انجام گرفته است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حضور نیروهای داعش در عراق، افزود: حملات داعش در عراق فراز و نشیب‌های داشته و گاهی نفوذ خود را گسترش داده و گاهی مغلوب حملات ارتش می‎شوند اما آنچه مهم است وحدت شکل گرفته در عراق برای مغلوب کردن این نیروهای تروریستی است.

جلالی با اشاره به بیانیه شورای امنیت در انحلال داعش، خاطرنشان کرد: هم فضای بین‌المللی و هم تحولات داخلی کشور عراق حاکی از این است که باید با خطر داعش مقابله شود.

انتهای پیام/خ ز/


کد مطلب: 17004

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/17004/کناره-گیری-نوری-المالکی-گامی-سوی-وحدت-عراق-شکل-گرفته-داعش-مغلوب-می-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir