کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احمدزی: حاضر نیستم دولت را به شرکت سهامی تبدیل کنم/صلح با طالبان ممکن است

خبرگزاری تسنیم , 25 مرداد 1393 ساعت 12:41

«اشرف‌غنی احمدزی» کاندیدای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرد: بنده حاضر نیستم دولت را به شرکت سهامی مبدل کنم و مطمئن هستم که صلح با طالبان امری ممکن است.


به گزارش جهانبین نیوز، «اشرف‌غنی احمدزی» کاندیدای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در تازه‌ترین اظهارات خود در رابطه با این انتخابات گفت: امیدوارم روند بررسی و بازشماری آرای انتخابات افغانستان در موعد معین آن پایان یافته و رئیس‌جمهور جدید افغانستان بر اساس طرح موجود تا پایان ماه جاری میلادی سوگند وفاداری یاد کند.

وی در گفت‌وگو با رادیو آزادی بیان داشت: در ملاقات با «یان کوبیش» نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان برای موعد آغاز کار رئیس‌جمهور جدید تاریخ مشخصی تعیین نشد، اما وی اظهار امیدواری کرد که نتایج بررسی و بازشماری آرا ظرف یک هفته آینده روشن خواهد شد.

احمدزی ادامه داد: بنده تاکنون حاضر نیستم دولت را به شرکت سهامی مبدل کنم. قدرت به این شکل که این چند وزارت از توست و این چند وزارت از من است و تو اختیار نداری از این وزارت بازرسی کنی و من اختیار ندارم از احوال آن وزارت جویا شوم، آن نوع تقسیم قدرت مطرح نیست. این یک اشتراک قدرت است که مشارکت وسیع‌تر سیاسی را برای ختم جنگ و ایجاد صلح فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت: در صورت برنده شدن بر برنامه‌هایی که تأمین صلح و امنیت، حکومت‌داری خوب، ایجاد اقتصادی قوی و سریع و اصلاحات در سیستم قضایی را به دنبال داشته باشد تأکید خواهیم داشت.

کاندیدای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر عطا محمد نور مبنی بر ناآرام کردن اوضاع افغانستان گفت: مردم افغانستان اجازه این چنین اعمالی را به این افراد نخواهند داد.

احمدزی افزود: در صورت پیروزی در انتخابات در اولین فرصت ممکن گفت‌وگو با مخالفان را آغاز خواهم کرد.

وی در پایان ضمن اشاره به نقش عربستان سعودی و چین در تأمین امنیت صلح افغانستان گفت: مطمئن هستم که صلح با طالبان امری ممکن است.

انتهای پیام/خ ز/


کد مطلب: 16998

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/16998/احمدزی-حاضر-نیستم-دولت-شرکت-سهامی-تبدیل-کنم-صلح-طالبان-ممکن

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir