کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روحانی در نشست خبری/ 2:

حق کسی در حوزه آب تضییع نخواهد شد/ توازن و تعادل منطقه‌ای در دستور کار دولت قرار دارد

16 مرداد 1393 ساعت 15:28

رئیس جمهور گفت: نمی‎گذاریم حق هیچیک از هموطنان در حوزه آب و سایر حوزه ها تضییع شود.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، حسن روحانی در بخش دوم مصاحبه مطبوعاتی خود به سوالات خبرنگاران این استان پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سوال مینا شیروانی در رابطه با لحاظ کردن حق آبه این استان گفت: این مطالبه از سوی مسئولان باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد ضمن اینکه مهمترین کار در زمینه آب صرفه جویی و بهره وری است.

روحانی در پاسخ به سوال طهمورث فتاحی مبنی بر برنامه رئیس جمهور در توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی، اظهار کرد: کشاورزی مسئله مهمی است و این استان استعدادهای خوبی در این رابطه دارد و چند طرح مهم در این حوزه به بخش خصوصی و غیردولتی واگذار شده و دولت هم در این رابطه تسهیلات لازم را در اختیار آن‌ها قرار می‎دهد.

روحانی به این سوال که برنامه رئیس جمهور در توسعه اقتصادی و طرح های کارآفرینی که از سوی نادریان خبرنگار صداوسیما مطرح شد، این پاسخ را داد: خروج از رکود از مهمترین برنامه های دولت است که تاکنون برنامه‌ها و اقدامات بسیاری در این رابطه اتخاذ کرده است و باید این نوید را داد که رشد اقتصادی ما امسال منفی نخواهد بود اما تا دست یابی به رونق اقتصادی فاصله وجود دارد و نیاز به زمان است.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است که به نقطه ای برسیم که برای مردم کارآفرین باشیم و هرآنچه در بخش اقتصاد به دست آورده ایم در سایه حوصله، امید و نشاط مردم بوده است.

روحانی در پاسخ به سوال غفاری خبرنگار پیشکسوت استان، مبنی بر مطالبات مردم استان در حوزه آب، گفت: طرح های انتقال آب باید بر اساس مطالعه علمی، بررسی کارشناسانه و در چارچوب عقل و منطق انجام گیرد.

وی افزود: نمی‎گذاریم حق هیچیک از هموطنان در حوزه آب و سایر حوزه ها تضییع شود.

محمود رئیسی خبرنگار خبرگزاری ایرنا آخرین سوال‎کننده این نشست خبری بود که با طرح سوال خود خواستار التزام دولت به تعادل و توازن منطقه ای بود و رئیس جمهور در پاسخ به وی، خاطرنشان کرد: اصل توازن و تعادل در سراسر کشور مسئله بسیار مهمی است و تلاش دولت هم در همین راستا است و در همین رابطه آمایش سرزمین و ایجاد تعادل در دستور کار دولت قرار داده شده است.

رئیس جمهور پس از پایان نشست خبری شهرکرد را به مقصد تهران ترک کرد.

انتهای پیام/ خ ز/


کد مطلب: 16816

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/16816/حق-کسی-حوزه-آب-تضییع-نخواهد-توازن-تعادل-منطقه-ای-دستور-کار-دولت-قرار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir