کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر راه در جمع اساتید و نخبگان استان:

اساتيد دانشگاه ها عضو مرکز تحقيقات شهرسازي مي شوند/ نياز چهارمحال و بختياري، قدرت نگهداري ثروت و علم است

16 مرداد 1393 ساعت 8:51

وزير راه و شهرسازي از عضويت اساتيد دانشگاه ها در مرکز تحقيقات شهر سازي در آينده اي نزديک خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار اساتيد برتر، همزمان با سفر هيئت دولت به استان، عباس آخوندي در نشست اساتيد، نخبگان و مشاوران صنعت چهارمحال و بختياري که در دانشگاه شهرکرد برگزار شد، با بيان اينکه مرکز تحقيقات شهرسازي استان ها يکي از مراکز مهم و راهبردي اين وزارخانه است گفت: موضوع به کارگيري و عضويت اساتيد و نخبگان استان ها در اين مراکز در اولويت وزارت راه و شهرسازي است و درصدد هستيم وزارتخانه را با هيئت هاي علمي و اساتيد، ارتباط دهيم.

وي با اشاره به ايجاد نمايندگي مرکز تحقيقات راه و شهرسازي در دانشگاه ها، ادامه داد: اساتيد دانشگاه ها مي توانند در تمامي رشته ها اعم از عمران، معماري، ژئوتکنيک، زلزله، صنعت و معدن به کمک وزارت راه و شهرسازي بيايند.

مقام عالي دولت در وزارت راه و شهرسازی گفت: ايمني راه ها و شبکه هاي حمل و نقل، ساماندهي حمل و نقل استان‌ها، بحث‌هاي قابل پيگيري در اين مراکز تحقيقاتي و راهبردي هستند.

وي با اشاره به اينکه چهارمحال و بختياري در موقعيت بسيار مهم و استراتژيک از قبيل تاريخي فرهنگي توريستي و ارتباطي قرار دارد گفت: اصلي ترين بحث فعال شدن مردم در زمينه هاي مختلف ، توسعه منطقه اي است اما فعاليت هاي عمراني صرفا به معناي توسعه نيست.

وزير راه و شهرسازي بيان داشت: ارزش افزوده، ايجاد رونق کسب و کار، خلاقيت، کارآفريني و توليد بومي از عوامل توسعه استان چهارمحال و بختياري است.

آخوندي بيان داشت: بنده در آخرين سفر خود به اين استان به اين نکته پي بردم که اگر افراد به نقطه‌اي برسند که از لحاظ دانش و ثروت به حد اعلا برسند به شرطي که امکان برون رفت آنان از استان نباشد، توسعه‌اي پايدار و روزافزون خواهند داشت، قدرت نگه داشتن علم و ثروت در چهارمحال و بختياري يک نياز فوري است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 16779

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/16779/اساتيد-دانشگاه-عضو-مرکز-تحقيقات-شهرسازي-مي-شوند-نياز-چهارمحال-بختياري-قدرت-نگهداري-ثروت-علم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir