کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دکتر حسن روحانی در جمع عشایر و روستائیان:

چهارمحال و بختیاری دارای قابلیت خوبی در تولید محصولات ارگانیک است

15 مرداد 1393 ساعت 20:04

رئیس جمهور با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری دارای قابلیت تولید محصولات ارگانیک است، گفت:‌ حرکت دولت به این سمت است که کشاورزی توسعه پیدا کند و مدرنیته شود تا با بهره گیری از آب کمتر محصولات بیشتری تولید کرد.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، دکتر حسن روحانی در جمع عشایر و روستائیان این استان اظهار کرد: عشایر و روستائیان نیروی تولیدگر جامعه هستند و نقش مهمی در رشد و رونق اقتصادی کشور دارند.

وی، پاک دلی، روح باصفا، ایثار و فداکاری، وطن دوستی، استحکام خانواده، احترام به بزرگتر، اخلاق و ایمان  را از مهمترین ویژگی های عشار برشمرد.

روحانی ادامه داد: این ویژگی های خوب از گذشته تا به امروز وجود داشته داشته و در آینده هم وجود خواهد داشت.

رئیس جمهور بر ضرورت مدرنیزه کردن کشاورزی تاکید کرد و گفت: دانش و فناوری همه زندگی افراد را تحت تاثیر خود قرار داده  و حوزه کشاورزی نیز از این امر مستثنی نیست.

روحانی با بیان اینکه باید بین سنت و مدرنیته آشتی برقرار کرد، افزود: در کشاورزی هم باید از علم روز استفاده کرد و هم به سنت‌های خوب دیروز پایبند بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر اخلاق خوب و فناوری مدرن را با هم توام کنیم می‎توانیم به سعادت برسیم و زندگی راحتی را برای خود فراهم کنیم.

روحانی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری دارای ویژگی های خوب و متعددی است، تصریح کرد: زندگی در بام ایران علاوه بر اینکه زیبایی‌هایی از جمله آب و هوای خوب و طبیعت زیبا دارد، اما دارای معضلات و چالش‌هایی نیز است.

وی، راه‌ها و جاده‌ها را از مهمترین معضلات این استان دانست و گفت: بی‌شک منطقه کوهستانی دارای راه های سخت و صعب العبور است.

رئیس جمهور کشور با قدردانی از تلاش و خدمات عشایر این استان، اظهار کرد: عشایر همواره همگام و مدافع آزادی و دین و مرزهای کشور بوده‌اند و در خط مقدم دفاع از کشور همواره حاضر هستند.

روحانی با بیان اینکه عشایر دست آموز طبیعت هستند، افزود: عشایر هیچگاه با طبیعت ستیز نکرده اند و خود را با آن منطبق کرده اند.

وی با اشاره به مطالبات عشار و روستائیان این استان، گفت: این مطالبات بسیار به حق و درست است و ما تمام تلاش خود را برای تحقق آن به کار می گیریم.

روحانی تصریح کرد: در حالی که امکانات دولتی محدود هستند اما مردم با ایثار خود کارهای بزرگی انجام داده اند و امروز از همه دعوت می کنم که کارآفرینی کنند.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری دارای قابلیت تولید محصولات ارگانیک است، گفت:‌ حرکت دولت به این سمت است که کشاورزی توسعه پیدا کند و مدرنیته شود تا با بهره گیری از آب کمتر محصولات بیشتری تولید کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: این دولت از ابتدا به دنبال تقویت کشاورزی بوده و تحولات زیادی در بخش کشاورزی ایجاد شده اما باید زیاد کار کرد.

انتهای ژیام/ خ ز/


کد مطلب: 16772

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/16772/چهارمحال-بختیاری-دارای-قابلیت-خوبی-تولید-محصولات-ارگانیک

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir