کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشاور رسانه ای رییس جمهور:

دولت رسانه هایی که نقد منصفانه می کنند را تشویق می کند

15 مرداد 1393 ساعت 18:09

رسانه هایی که نقد منصفانه و سازنده می کنند مورد تشویق قرار می گیرند، البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که بسیاری از رسانه ها در لباس نقد به تخریب دولت اقدام می کنند اما دولت دارای شرح صدر بالایی است و در این خصوص سخت گیری نمی کند.


به گزارش جهان بین نیوز، محمدرضا صادق، مشاور رسانه ای رئیس جمهور در جمع اصحاب رسانه استان چهارمحال و بختیاری گفت: امر خبر و اطلاع رسانی امر بسیار مهمی است که همه باید به نحو احسن آن را انجام دهیم.

وی در تشریح اهمیت کار خبررسانی گفت: به عنوان مثال در غزه جنایت های زیادی رخ می دهد. اگر خبر نگاران صادقی که در آنجا عمل جمع آوری صحیح خبر را انجام می دهند نبودند، ما چگونه از احوال کودکان و زنان بی دفاع مطلع می شدیم. مردم مظلوم افغانستان، غزه و عراق چشمشان به خبرنگاران است تا وقایع را به گوش جهانیان برسانند. حضور خبرنگاران در غزه کمک کرد حقیقت بسیاری از جنایات صهیونیست ها آشکار شود، تا مجامعی که موید صهیونست ها بودند به کارهای غلط خود اقرار کنند.

مشاور رسانه ای رئیس جمهور افزود: خبرنگاری یکی از مهمترین مشاغل در جوامع توسعه یافته است و حضور خبرنگاران در هر جای دنیا امری پسندیده است. دولت معتقد است که رسانه ها باید تقویت شوند. دولت از اهالی رسانه ایده و کمک فکری دریافت می کند.

وی افزود: تقویت رسانه ها امری دو سویه است که در آن هم به دولت و هم به رسانه ها کمک می شود.

صادق با اشاره به بحث بیمه خبرنگاران گفت: خبرنگاران مسائل و مشکلات رسانه ای خود و راهکارهای رفع مشکلات خود را مطرح کنند تا ما این مشکلات را پیگیری و حل کنیم. در خصوص بیمه شغلی، تمامی صاحبان امتیاز رسانه ها باید برای همکاران حق بیمه پرداخت کنند و ما تلاش می کنیم بیمه تکمیلی مشاغل هم حل شود.

مشاور رسانه ای رییس جمهور در پاسخ به به این سوال که منتقدین دولت با مشکل مواجه می شوند گفت: این گونه نیست. رسانه هایی که نقد منصفانه و سازنده می کنند مورد تشویق قرار می گیرند، البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که بسیاری از رسانه ها در لباس نقد به تخریب دولت اقدام می کنند اما دولت دارای شرح صدر بالایی است و در این خصوص سخت گیری نمی کند.

صادق در خصوص پرداخت یارانه به رسانه ها گفت: در بحث یارانه ها دولت در صدد یافتن معیارهای شفافی برای اختصاص یارانه به رسانه ها است که چنین چیزی قبلا وجود نداشته است.

وی در پایان افزود: ایران کشوری است مسلمان و با تمدنی غنی که آرمانهای ملی زیادی دارد. شما اصحاب رسانه در راه رسیدن به این آرمانها باید ابتکار عمل داشته باشید زیرا ما حرف های زیادی در عرصه بین الملل داریم.

انتهای خبر/


کد مطلب: 16762

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/16762/دولت-رسانه-هایی-نقد-منصفانه-می-کنند-تشویق-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir