کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهمترین هدف شبکه های ماهواره ای ایجاد سبک زندگی غربی امریکایی است

14 مرداد 1393 ساعت 0:37

ماهواره با تسخیر قلب و ذهن یکی از ابزارهای جنگ نرم است که به دنبال تغییر سبک زندگی به سمت غربی امریکایی است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار بام ایران خبر حجت الاسلام والمسلمین سید بهنام میرزاپور در همایش "راهی به سوی زندگی بهتر" در شهرکرد با اشاره به گذر بشر از سه جنگ سخت، نیمه سخت و نرم و بررسی ابعاد آن در زندگی گفت: جنگ سخت با ابزار آلات جنگی و نظامی و ادوات و تجهیزات ظاهری سر و کار دارد.

میرزاپور افزود: جنگ نیمه سخت که خیلی پیچیده تر است با سه ابزار اساسی اقتصاد، سیاست و امنیت سر و کار دارد.

وی تحریم هایی را که بر علیه ایران صورت گرفته است را در زمره این نوع جنگ دانست و بیان داشت: جنگ نرم نیز که نبردی است که به وسیله ابزارهای فرهنگی، نفوذ و دروغ و با ابزارهای ارتباطی پیشرفته به راه افتاده است.

میرزا پور اذعان داشت: در جنگ نرم یکی از مهمترین اهداف تسخیر قلب و ذهن است و ماهواره یکی از ابزارهای جنگ نرم است.

کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به وجود ۳۰۰۰۰ شبکه ماهواره ای در جهان و قابل دریافت بودن ۳ هزار شبکه در ایران مهمترین هدف این شبکه ها را ایجاد سبک زندگی غربی امریکایی عنوان کرد.

میرزاپور خشونت و سکس را دو مبنای اساسی و از مهمترین ابزارها و مبانی تمدن غرب و امریکا دانست.

وی اظهار داشت: صنعت و تجارت اسلحه و روابط نامشروع و جنسی از سود آور ترین تجارت ها در دنیا هستند.

میرزاپور با اشاره به شبکه های ماهواره ای فارسی زبان نظیر فارسی وان، من و تو، Voa ،جم تی وی و بی بی سی فارسی تصریح کرد: مضامین این شبکه ها شامل رفتارهای جنسی و روابط نامشروع، سقط جنین، روابط جنسی و بارداری قبل از ازدواج، قداست زدایی، خیانت و تجمل گرایی است.

میرزاپور بیان داشت: متاسفانه شبکه هایی نیز با نام اسلام و شیعه دو هدف اصلی و اساسی، ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و برادر کشی و مسلمان کشی و  دیگری تفرقه بین خود شیعیان را دنبال می کنند.

وی افزود: شبکه هایی نظیر امام حسین(ع)، شبکه کربلا، مرجعیت، فدک، ابوالفضل العباس و شبکه اهل بیت در این مسیر اند و دشمنان اسلام و شیعیان اند.

کارشناس مسائل فرهنگی و مذهبی، سینما و بازیهای کامپیوتری (گیم) را دو حربه دیگر دشمن در جنگ نرم دانست و تصریح کرد: در هر نیم ساعت یک فیلم ساخته می شود و از ابتدای شکل گیری هالیوود برنامه های اسلام هراسی از اولویت اصلی این مجموعه بوده است.

وی با بیان اینکه طبق آمار در ایران ۲۰ میلیون کاربر بازیهای رایانه ای وجود دارد خاطر نشان کرد: بسیاری از این بازیها مروج بی عفتی و مخرب اعتقادات کودکان و نوجوانان ما هستند.

میرزاپور تقویت حس پرخاشگری، انزوا طلبی، تنبل شدن ذهن، تاثیر منفی در روابط خانوادگی، افت تحصیلی و توهم زایی را از جمله آسیب های روانی تربیتی این بازیها عنوان کرد.

وی با اشاره به آیاتی از سوره انفال و بقره راهکار مقابله با این جنگ همه جانبه دشمن را تقوا و بهره مندی از رزق حلال و طیب دانست و بیان داشت: باید از ابتدا جلوی گامهای شیطان را گرفت.

میرزاپور تاکید کرد: جنگ نرم با قلب کار دارد و تقوا برای حفظ قلب است و بنا به فرمایش امام علی(ع) فقط اهل بصیرت پرچم اسلام و توحید و انسانیت را به دوش می کشند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 16708

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/16708/مهمترین-هدف-شبکه-های-ماهواره-ایجاد-سبک-زندگی-غربی-امریکایی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir