کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آنچه که امروز به مشارکت در یک جامعه معنا می‌دهد، اراده و خواست و باور مردم در انجام آن می‌باشد

12 مرداد 1393 ساعت 14:05

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردل گفت:آنچه که امروز به مشارکت در یک جامعه معنا می‌دهد، اراده و خواست و باور مردم در انجام آن می‌باشد و این امر زمانی تحقق می‌یابد که دو عنصر آگاهی بر امر مشارکت و تضمین نحوه مشارکت به عنوان امری جدی و مستمر مورد توجه قرار گیرد.


به گزارش جهانبین نیوز، غلامرضا امیدزاده دقایقی پیش در گفت وگو با خبرنگار هفت چشمه در خصوص جلب مشارکت های مردمی گفت: اندیشمندان همواره در تلاشند تا راهکارهای مناسب و قانونمندی را برای حضور و تعامل همه‌جانبه مردم و مسئولان در عرصه تعلیم و تربیت فراهم نمایند.

امیدزاده افزود:سازماندهی و نهادینه کردن خودیاری اولیاء در آموزش و پرورش، حمایت از خیرین مدرسه‌ساز، تشویق مردم در زمینه واگذاری زمین و ساختمان و دیگر امکانات مورد نیاز مدرسه و آموزش و پرورش نمونه‌ای از این راهکارهاست.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر مردم از نحوه مشارکت و نیاز به آن اطمینان حاصل نمایند و بدانند که مشارکت آنها فرآیندی و جدی است و از طرف دیگر مسئولان ذیربط و دست‌اندرکاران امور اجرایی و آموزش کشور نیز از این مشارکت به صورتی جدی استقبال نمایند و نظرات سازنده و قابل اجرای مشارکت‌کنندگان را به کار گیرند، می‌توان باور داشت که مردم قطعاً از انجام آن مضایقه و کوتاهی نخواهند کرد به شرط آنکه بستر لازم برای این کار فراهم و انگیزه لازم برای باور عمومی جهت شرکت در مشارکت وجودداشته باشد که اگر زمینه مناسب برای مشارکت مردم به صورت جدی و نهادینه مهیا شود و مردم باور کنند که به نظرات مشورتی سازنده آنها توجه می‌شود با شوق و انگیزه مضاعفی در امور شرکت خواهند نمود.

امیدزاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مبلغ ۵۴۸/۴۷۰/۰۰۰ ریال از مشارکت های مردمی در مدارس به منظور تأمین بخشی از هزینه های مدارس جهت کیفیت بخشی به امور آموزشی و پرورشی جمع آوری شده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 16664

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/16664/آنچه-امروز-مشارکت-یک-جامعه-معنا-می-دهد-اراده-خواست-باور-مردم-انجام-می-باشد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir