کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش توصیفی /در ايام عيد فطر؛

ورود بي سابقه مسافران و گردشگران به سامان، خنک ترين نقطه کشور در تابستان

11 مرداد 1393 ساعت 8:30

خروش رودخانه زاينده رود در زير پل يکي از زيباترين جلوه هاي زيباي منطقه گردشگري سامان است که بکر بودن منطقه را چند برابر کرده است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از اساتيد برتر، شهرکرد مرکز چهارمحال و بختياري به لحاظ ارتفاع از سطح دريا و ويژگي هاي جغرافيايي خاص خود، يکي از خنک ترين شهرها در تابستان ها و سردترين در فصل زمستان است.
اين ويژگي باعث شده است که اين مرکز استان، سالانه ميزبان بيش از ميليون ها نفر گردشگر در تابستان ها باشد.

گفتني است چهارمحال و بختياري با نه شهرستان يکي از مناطق خوش آب و هواي در جذب توريست است.

يکي از شهرستان هاي گردشگرپذير اين استان شهرستان سامان است.

شهر سامان يکي از مهم ترين نقاط پرجاذبه ايران زمين داراي ويژگي­ها و قابليت­هاي با ارزش بي نظير و گاهي منحصر به فرد و توام با جذابيت­هاي تاريخي و فرهنگي است.

آب و هواي مناسب و معتدل، وجود زاينده رود و پل زمانخان، وجود آسياب هاي آبي در اطراف زاينده رود، باغات فراوان بادام و هلو در اين شهر و همچنين تفرجگاه­هاي حاشيه زاينده رود با دهکده هاي توريستي اطراف آن سامان را نگين زيبايي هاي چهارمحال و بختياري در فروردين ماه کرده است.

باغ ها و درختان مختلف ميوه در مسير شهر سامان و پل زمانخان مناظر بديع و شگفت انگيزي را براي مسافران و گردشگران در تمام فصل هاي سال ايجاد کرده است.

خروش رودخانه زاينده رود در زير پل يکي از زيباترين جلوه هاي زيباي منطقه گردشگري سامان است که بکر بودن منطقه را چند برابر کرده است.

پل زمان خان به عنوان يک سياحتگاه مفرح ملي، در حاشيه زاينده رود با برخورداري از باغستان هاي بسيار چشم انداز بديعي از جاذبه هاي کم نظير کشوري است که با شماره ۱۷۴۴ در فهرست آثار ملي ثبت و سالانه پذيراي ميليون ها مسافر و گردشگر است.

دهکده سياحتي زاگرس داراي واحدهاي اقامتي ويلايي، مشرف به زاينده رود و پل زمان خان بوده و در مجاورت اين پل تاريخي بنا شده که فرصتي براي اقامت مسافران و گردشگران اين منطقه و پايداري گردشگر در سامان را فراهم کرده است.

بناي پل تاريخي زمان خان به دوره صفويه باز مي گردد، اين پل ۳۰ متر طول و ۱۳ متر ارتفاع با دو دهانه هشت متري جناغي دارد.

در مسير زاينده رود روستاهاي زيباي ˈهورهˈ ، ˈيان چشمهˈ و ˈياسه چاهˈ و روستاهاي چم هاي چندگانه سامان، با چشم انداز زيباي بهاري در ميان باغ هاي بادام و گردو ، ديدني تر از آن است، که با رنگها و واژگان به وصف آيد.

باغات بادام سامان در فصل بهار و نوروز با ۱۲ هزار هکتار با شکوفه هاي زيبابي خود بار تمام زيبايي منطقه سامان را در نوروز بردوش مي کشد چشم هر بيننده اي را مسحور خود مي کند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 16643

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/16643/ورود-بي-سابقه-مسافران-گردشگران-سامان-خنک-ترين-نقطه-کشور-تابستان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir