کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه بن:

اقامه نمازجمعه یكى از بركات اين نهضت و انقلاب، است

3 مرداد 1393 ساعت 19:38

يكى از بركات اين نهضت و انقلاب، اقامه نمازجمعه است. از نمازجمعه و جماعت كه بيانگر سياسى نماز است، هرگز غفلت نكنيد كه اين نماز جمعه از بزرگترين عنايات حق تعالى بر جمهورى اسلامى ايران است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر ،نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته به امامت حجت السلام غضنفري پس از برپايي راهپيمايي روز جهاني قدس با حضور پرشکوه مردم برگزار شد.

حجت السلام غضنفري گفت:حضور يکپارچه مردم در راهپيمايي روز قدس مشت محکمي بر دهان استکبار جهان است و مردم ثابت کردند بيشتر از پيش از مردم مظلوم فلسطين حمايت مي کنند.

امام جمعه بن اظهار کرد: رژيم غاصب اسرائيل يک رژيمي نيست که فقط به فلسطين بسنده کند بلکه اين رژيم غاصب براي همه مردم جهان اسلام برنامه ريزي کرده اند.

غضنفري افزود: ائمه جمعه كوشش كنند مردم را به تقوا دعوت كنند، مردم را متقى كنند، مردم را از دنيا و از آمال دنيايى پرهيز بدهند. اگر اين معنا را موفق بشوند، برخلاف آن‏هايى كه بر مصالح اسلام سلطه دارند، تجهيز خواهند شد.

غضنفري خطاب به ائمه هاي جمعه گفت: ائمه جمعه، شغل انبيا را - كه نماز جمعه و نماز بوده است متكفل شدند، همت كنند به اين‏ كه مردم را به تقوا آموزش بدهند، دعوت به تقوا بكنند. ذكر تقوا و تاريخ تقوا گفتن، اين در خطبه جمعه كافى نيست، بايد مردم را به تقوا دعوت كنند، مردم را به تقوا وادار كنند.

امام جمعه بن گفت: رهبرانقلاب در ديدار رمضاني امسال با جامعه دانشجويي، به تبيين ريشه‌ها و عوامل حمله اخير صهيونيست ها به غزه پرداختند و تأکيد کردند: اين جنايات خارج از تصور، واقعيت ذاتي رژيم گرگ‌ صفت و کودک‌ کشي است که تنها علاجش نابودي و از بين رفتن است البته تا آن هنگام، مقاومت قاطع و مسلحانه فلسطيني‌ها و گسترش آن به کرانه باختري، تنها راه مقابله با اين رژيم وحشي است.

غضنفري با اشاره به ۵مرداد مصادف با روز نمازجمعه گفت: اقامه اولين نمازجمعه در تهران به امامت مرحوم آيت‏الله سيدمحمود طالقانى(ره) صورت گرفت.

امام جمعه بن گفت: يكى از بركات اين نهضت و انقلاب، اقامه نمازجمعه است. از نمازجمعه و جماعت كه بيانگر سياسى نماز است، هرگز غفلت نكنيد كه اين نماز جمعه از بزرگترين عنايات حق تعالى بر جمهورى اسلامى ايران است.

وي تصريح کرد: نمازجمعه كه نمايشى از قدرت سياسى اجتماعى اسلام است، بايد هرچه شكوهمندتر و پرمحتواتر اقامه شود. ملت ما گمان نكنند كه نمازجمعه يك نماز عادى است، نمازجمعه باشكوهمندى‏اى كه دارد - براى نهضت ما يك پشتوانه محكم و در پيشبرد انقلاب اسلامى ما، عامل مؤثر و بزرگى است.

وي با توجه به اهمبت جايگاه حسلس ائمه جمعه گفت: ائمه جمعه گمان نكنند كه در يك جاى محدود صحبت مى‏كنند. ائمه جمعه در سراسر ايران، بالاترين اجتماع را دارند و بايد از اين اجتماعات استفاده كنند و جهات شرعى و سياسى را به مردم تذكر دهند.‏

غضنفري بيان کرد: ائمه جمعه، در خطبه‏ها و منابر كوشش نمايند كه آرامش در كشور برقرار باشد و از هر سخنى كه موجب نگرانى مردم و تفرقه شود، خوددارى نمايند و مردم را در پشتيبانى از ارگان‏هاى جمهورى اسلامى و نهادهاى انقلابى، تشويق نمايند.ائمه جمعه بايد توجه داشته باشند كه براى ملت، پدر هستند. بايد براى مردم سِمَت پدرى داشته باشند و رفتارشان بايد رفتار پدرانه باشد.

غضنفري گفت: جمعه و جماعات، مناسب‏ ترين ميدان تشكل و بيان مصالح مسلمين مى‏ باشد. آن كسى كه هفته‏ اى يك دفعه در منبر مى‏ رود و نماز جمعه مى‏ خواند و منبر مى‏ رود و خطبه مى‏خواند، بايد مسائل سياسى مسلمانان را در آنجا طرح بكند و بگويد و مردم را هدايت كند.

وي افزود: در خطبه نمازجمعه بايد مقدرات مملكت بيان شود، مسائل سياسى كه در مملكت بايد جريان پيدا كند، مسائل اجتماعى كه در مملكت بايد جريان پيدا كند، گرفتارى‏ هاى مسلمان‏ ها، اختلافات مسلمان‏ ها در آن بايد طرح و رفع شود.

امام جمعه بن تصريح کرد: خطبا بايد در خطبه‏ هاى خود مردم را بيدار كنند و به صلاح دعوت كنند، مسائل اخلاقى را به مردم بگويند و آن‏ها را به داشتن اخلاق اسلامى ترغيب كنند.‏

انتهاي پيام/


کد مطلب: 16493

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/16493/اقامه-نمازجمعه-یكى-بركات-نهضت-انقلاب

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir