کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خبر داد:

ارائه خدمات بهداشتي به 2 هزار نمازگزار در مصلي شهركرد

29 تير 1393 ساعت 13:29

با بر پايي خيمه سلامت در محل مصلي امام خميني تاكنون بيش از ۲ هزار نفر از نمازگزاران از خدمات بهداشتي و مشاوره اي بهره مند شدند.


به گزارش جهانبین نیوز، دكتر علي ضامن صالحي فرد، معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به فعال شدن خيمه هاي سلامت در محل هاي برگزاري نماز عبادي سياسي جمعه با محوريت بسيج جامعه پزشكي و همكاري دانشگاه علوم پزشكي استان گفت: نمازگزاران با مراجعه به اين پايگاه ها ضمن اندازه گيري و آموزش نحوه اندازه گيري فشار و قند خون خود با دستگاه هاي مربوطه، ‌خدمات مشاوره اي نيز دريافت مي نمايند.

وي با بيان اينكه خيمه سلامت در حدود دو ماه است كه در محل برگزاري نماز جمعه مركز استان فعال شده است افزود:‌ هم اكنون خيمه هاي سلامت در محل هاي برگزاري نماز جمعه شهرستان هاي فارسان،‌ بروجن و لردگان نيز بر پا شده است و در ساير شهرستان ها نيز به زودي اين خدمات به نمازگزاران ارائه مي گردد.

به گفته وي، پنج درصد مراجعه كنندگان به خيمه سلامت در مصلي شهركرد داراي فشار خون بوده اند كه متاسفانه به دليل ماهيت بي علامت بودن اين بيماري خودشان از بيماريشان بي اطلاع بودند.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد بيان داشت: افراد داراي فشار خون و قند خون بالا جهت دريافت خدمات به مراكز درماني ارجاع شده اند.

وي، افراد را از هرگونه خود درماني و استفاده از داروي افراد داراي علائم مشابه با بيماري آنان منع كرد و افزود: تشخيص بيماري و تجويز دارو بايد توسط پزشك صورت گيرد.

دكتر صالحي فرد، حفظ سلامتي را در گرو توجه و خود مراقبتي فرد دانست و تاكيد كرد: انسانهايي كه به نوع تغذيه خود توجه دارند و فعاليت و سلامت بدن خود را توسط پزشك مورد بررسي قرار مي دهند ، انسانهايي سالم هستند و كمتر دچار بيماري يا مشكل حاد مي شوند.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد ادامه داد: خيمه هاي سلامت نقش مهمي در شناسايي بيماران و آگاه نمودن آنان از بيماريشان داشته اند.

وي گفت: داشتن سبك زندگي سالم نقش مهمي در سلامت انسانها دارد لذا استفاده از مواد غذايي گياهي و رژيم غذايي مناسب به همه افراد توصيه مي شود.

انتهای پیام/ خ ز/


کد مطلب: 16280

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/16280/ارائه-خدمات-بهداشتي-2-هزار-نمازگزار-مصلي-شهركرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir